10 zdravih zimskih navika dobrih za vašu decu

Kako deci sačuvati dobro zdravlje tokom zime? Neke navike morate promeniti, neke nove morate možda da uvedete, ali na kraju čete uspeti da pregurate zimu bez virusa!

zimske navike

4. Dajte deci dovoljno tečnosti

Ukoliko je reč o bebama koje se hrane dojenjem, one verovatno dobijaju dovoljnu količinu tečnosti. Međutim, oni malo stariji koji i znaju da traže vodu,  često su preokupirani igrom i zaborave na to.

Voda je jako važna, ali ne samo leti. Hidriranost je bitna i za zimu jer voda čini dve trećine našeg organizma, pa igra i važnu ulogu u samom zdravlju i jačanju imuniteta.

Ona pomaže sluzokoži da očuva svoju vlažnost i samim tim radi svoj odbrambeni posao kako treba i izoluje mirkoorganizme koji krenu u pohod na dečiji organziam.

Ponudite detetu vodu psole obroka, a mimo obroka ponudite malo vode onda kad je i vi pijete. Svakako, voda nije jedini način da se unese tečnost, ali je možda najzdraviji. Pored vode, možete ponuditi i sveže voćne sokove i čajeve. Izbegavajte gazirane napitake i sve sokove sa previše šećera, aroma voća i premalo pravih prirodnih sastojaka.

5. Zamenite slatkiše voćem

Sećate se kad ste bili mali i kad su vam roditelji, na vaš zahtev da jedete slatkiše, ponudili jabuku? Možda ste se zakleli da vi to vašoj deci nećete raditi jer jabuka i slatkiš jednostavno nisu isto. A možda ste iznenada promenili perspektivu i shvatili da su vaši roditelji ipak bili u pravu?

Bilo kako bilo, da bi vaše dete preguralo zimu bez virusa, zapušenog nosića, kašlja – smanjite slatkiše i dajte što više svežeg voća i povrća. Tako će ujedno uneti i mnoštvo vitamina.

Pored toga što slatkiši ne donose ništa hranjivo detetovom organizmu, postoje i tvrdnje da povećavaju upale u telu i slabe imuni sistem deteta. Budite uzor po ovom pitanju od njihovih najranijih dana. Na taj način oni možda neće imati averziju prema tome kada ponudite jabuku kao slatkiš i bićete korak bliže tome da ih naučite da zavole zdravu hranu.

6. Supa na meniju svaki dan

Tužna je činjenica da sve manje dece danas jede “nešto na kašiku” i da uglavnom jedu neke brzo gotove obroke. A supa? Domaća pileća supa često bude izostavljena!

Međutim, ona nije samo nešto što prethodi glavnom jelu, već ima jako važnu ulogu u jačanju imuniteta. Naučite decu da je zavole od malih nogu.

Tokom zime, nemog boljeg načina da se zagreju, unesu u telo potrebne nutrijente. A ne samo to. Sastojci prave domaće pileće supe ubrzavaju oporavak od prehlade, razređuju sluz i olakšavaju iskašljavanje i imaju antiupalna svojstva. Ovde govorimo isključivo o domaćoj pilećoj supi sa povrćem – ne o onoj iz kesice.

7. Porodični trenuci za porodično vežbanje

Poprilično smo sigurni da već i vrapci na grani znaju da je redovna fizička aktivnost važna. Isto tako je svima dobro poznato da vežbanjem ne jačate samo telo nego  i imunitet i zdravlje u celini. Pa, evo predloga da usvojite jednu dobru zimsku naviku. Uvedite porodično vežbanje u svoj raspored!

 

Dakle, ako nema mesta da se trči po kući, sigurno ćete naći za trčanje u mestu, čučnjeve, istezanje, hodanje na prstima i slično. Možete da napravite i male tegove od plastičnih flaša.

Ne samo da time poboljšavate cirkulaciju i dovod kiseonika do svih organa u telu deteta te time obezbeđujete njihovo bolje funkcionisanje, već se u isti mah borite protiv ravnih tabana, krive kičme a postoje tvrdnje da utiče pozitivno i razvoj mozga. Osim toga, sigurni smo da ćete imati bezbroj zabavnih i smešnih trenutaka i da će klinci uživati u kvalitetnom vremenu provedenom sa porodicom.

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA