10 zdravih zimskih navika dobrih za vašu decu

Kako deci sačuvati dobro zdravlje tokom zime? Neke navike morate promeniti, neke nove morate možda da uvedete, ali na kraju čete uspeti da pregurate zimu bez virusa!

zimske navike
  1. Pranje ruku

 

Evo još jednog u nizu saveta koji ste puno puta čuli. Ipak, ako niste među onima koji danonoćno kontrolišu svoje dete i opsesivno prate da li je opralo ruke, onda će vam ovaj savet biti od koristi. Iako prljave ruke nisu dobre ni leti , zimi su deca ipak osetljivija na i viruse i to je jednostavno tako. Navika redovnog pranja ruku može ih u priličnoj meri poštedeti infekcija. To pomaže da se spreči dalje širenje mikroorganizama, virusa, bakterija koji izazivaju komplikacije. Naučite ih da peru ruke pre i posle jela i kad god izvana dođu kući.

A znate kako ste ih učili da kada kijaju i kašlju stave ruku na usta? Objasnite im i da to nije samo zarad pristojnosti, već na taj način sprečavaju širenje virusa. Ozdravljenje i oporavak biće brži ukoliko nakon tog čina deca operu ruke i bacile koji su se tu zadražali.

Ukoliko im pranje ruku  baš i nije omiljena aktivnost, pribegnite nekom triku pa kupite sapun u neobočnom obliku ili već neki dečiji sa nekim crtanim junakom. Budite primer detetu i pričajte zašto je važno da steknu ovu naviku.

Ovde je posebno dobro da ih naučite da drže ruke što dalje od lica. Ma koliko da se prali ruke, one nisu savršeno čiste jer njima stalno nešto diramo tokom dana. Bakterije i virusi nalaze se na raznim površinama i lako dođu do ruku mališana. Onda kada oni dodiruju lice, olakšavaju im put do nosa, usta i za tili čas – eto infekcije, kašljucanja, kijanja, curenja nosa.

9. Birajte društvo za vaše dete

Pri tom mislimo na decu i odrasle koji su zdravi. Ukoliko je njihov drugar iz obdaništa, ulice, škole bolestan i ima grip, prehladu, kijavicu ili bilo šta iz sprektra tih zimskih sezonskih virusa, ograničite njihovo druženje. Virusne infekcije se jako brzo šire, posebno zimi kada smo u zatvorenim prostorijama. Dovoljno je malo kijanja i kašljanja i boravka u istoj prostoriji sa zaraženom osobom, da virusi kroz sićušne kapljice nađu put do vašeg mališana. Nemojte odmahnuti rukom i reći “Šta ima veze to je samo prehlda! Neka ih neka se druže!”. Ukoliko želite da vaše dete ostane zdravo, dobro birajte društvo. Neka bude zdravo!

Isto važi i obrnuto. Ukoliko je vaše dete bolesno, kija, kašlje i ima očigledne znake prehlade i virusa, nemojte ga voditi kod druge dece i nemojte širiti infekciju.

Ukoliko je neko dete sa simptimima prejhlade ili gripa bilo kod vas, nije loše da dezinfikujete igračke i stvari sa kojima je bilo u kontaktu i tako pokušate da sprečite bolesti.

10. Zimski san

Kvalitetan san važan je za decu i zato je bitno da ustanovite tačan raspored spavanja. To znači da je najbolje da deca uvek ustaju i ležu u isto vreme. Zimi ranije pada mrak i sam organizam se usporava i uopšte nije loša ideja da decu tokom tok perioda stavite ranije na spavanje.

I dok je vama odraslima dovoljno 8 sati sna, vašim mališanima treba više, zavisi od njihovog uzrasta. Mališanima do 2 godine treba i do 14 sati sna, onima od 3-5 godina od 10-13 sati sna, dok školarcima do 11. godine treba 9 -11 sati sna. Tinejdžerima treba 8-10 sati sna.

Ukoliko nije izvodljivo da ovoliko spavaju noću, uzmite u obzir i popodnevnu dremku. Zapamtite! Odmoran organizam spremniji je na borbu sa virusima i bakterijama od iscrpljenog.

Kao što vidite, ove zimske navike i nisu tako nove i nije ih teško usvojiti. Ne izbegavajte bakinu kuhinju i njene savete. Prisvojite ih . I ne izbegavajte hladnoću. Samo se dobro obucite i procunjate malo napolju. Uz malo truda, dobrih navika i malo sreće – vaša deca će pregurati zimu bez uobičajenih virusa.

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA