Savet nutricioniste: Kako treba da izgleda zdrav obrok za Vaše dete?

Iako smo svi svesni da je zdrava ishrana naše dece, investicija u njihovo dobro zdravlje, ali i kvalitetan rast i razvoj, često imamo dileme kako zdravi odbroci naše dece treba da izgledaju.

Večera, za kvalitetan kraj dana
Večeru nikada nemojte davati Vašem detetu pred sam odlazak u krevet, idealno bi bilo da to bude neka dva sata pre. Kada govorimo o kombinacijama za večeru, on je zapravo manji ručak, samo što po idealnim proporcijama, hleb, kao i žitarice bi uveče trebalo izbegavati jer se one najduže vare, pa tako mogu da otežaju čak i spavanje. Takođe, ono što važi za sve obroke, je da napitke, najbolje da to bude voda, nikada ne konzumirate odjednom, već da pijete gutalj,po gutalj i to najbolje pre ili nakon jela.

Kada je idealno vreme za voće?
Voće ne treba uzimati neposredno uz obrok, pošto njegova apsorbcija bi trebalo da se desi u tankom crevu, a kada unesemo još neku hranu zajedno sa njim samo otežavamo varenje i ne koristimo iz voća na najbolji mogući način vitamine i vlakna, zato je najbolje voće unositi samostalno, najpre kao užinu.

Planirajte unapred
Kako biste spremili idealne obroke, ali i izbegli greške, važno je da planirate unapred. Tablice sa porcijama su pravljene kao pomoć da znate koje sve grupe namirnica treba da sadrže obroci Vašeg deteta u jednom danu, a na Vama je da iskombinujete u skladu sa Vašim mogućnostima, šta će koji dan biti na meniju. Naravno da ukoliko Vaše dete ima posebnu potrebu za nekim dodatnim nutritijentima, te namirnice slobodno pojačajte. Važno je da svakog dana zastupate sve grupe namirnica, posebno kod dece koja su u rastu i razvoju, kako ne bi bila u deficit sa nekim nutritijentima. Ukoliko se desi da neki dan napravite ekskurziju sa pogrešnim, namirnicama, potrudite se da Vam to ne bude navika, već samo pojedinačni izuzetak.

Kako da motivišem dete da jede zdravo?
Potrudite se da uvek imate zdrav obrok da ponudite Vašem detetu pre nego što izađe iz kuće. Nemojte preterivati sa količinom,pratite preporuke za određeni uzrast. Budite dobar primer koji će jesti ispravno. Gledajte da Vam obroci vizuelno izgledaju primamljivo, kako u obliku, tako i bojama.Uključite dete u pripremu obroka, tako će više osećati i sopstveni uspeh ako pojede obrok u čijem spremanju je učestvovalo. I ne zaboravite da je ulaganje u dobru ishranu vase dece, pravo ulaganje u njihovu budućnost!

dr Jovana MajstorovićAutor: dr Jovana Majstorović

doktorka medicine, specijalizantkinja Dermatovenerologije.

Pohađala i položila akademski kurs za ishranu-nutricionistički kurs i stekla stručno zvanje „Nutricionista“ , Akademija „Purity“, York University. Više od pet godina radi u sportskoj medicini, kao doktorka i savetnica za ishranu dece, omladine i rekreativnih sportista.

Autorka mnogobrojnih tekstova na temu zdrave ishrane i zdravih stilova života na mnogobrojnim portalima, širom regije.

Kontakt: jovanamajstorovic@yahoo.com

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA