Zašto je doručak važan

Dobro izbalansiran, doručak obezbeđuje hranljive sastojke koji omogućavaju deci da budu aktivna tokom dana. Doručak je najvažniji dnevni obrok, naročito značajan za decu u razvoju.

doručak


– sok od narandže
– prženo jaje
– parče hleba
– šolja mleka
– 30 g sira

Deci uzrasta od jedne do tri godine, potrebno je 500 miligrama kalcijuma dnevno, a od četiri do šest godina – 800 miligrama na dan. Jedno serviranje mlečne grupe se bazira na količini kalcijuma u jednoj šolji mleka.

Integralne žitarice, voće i voćni sok i mlečni proizvodi čine ukusan i hranljiv obrok. Dobar jutarnji obrok obezbeđuje proteine, ugljene hidrate, malo masti i vitamin C. Kada svom detetu dajete žitarice, vodite računa da na pakovanju piše da su od celog zrna, da imaju dva grama vlakana po serviranju, ne više od tri grama masti po serviranju, i ne više od 250 miligrama soli po serviranju.

Jedno serviranje mlečnih proizvoda čini:
– šolja mleka
– 30 g sira
– pola šolje mekog sira
– šolja jogurta
– pola šolje pudinga

Nedostatak vremena je najčešći razlog za propuštanje doručka. Međutim, ima mnogo lakih i brzih načina da se on pripremi i pojede.

Opšte preporuke

* Budite uzor svom detetu. Doručkujte. Jedan od najboljih načina da pomognete detetu da izgradi dobre navike, jeste da pokažete svoje dobre navike.
* Za dete u drugoj godini, koje jede za stolom, doručak predstavlja iskustvo učenja. Dete tog uzrasta ima uspostavljenu koordinaciju oči-ruka i zainteresovano je za nove ukuse i teksture. Ipak, budite oprezni sa hranom koja može da dovede do zadavljivanja. Nastavite sa davanjem žitarica na koje se dete naviklo još u prvoj godini života. Dvogodišnje dete voli “odvojenu” hranu, pa servirajte male količine u različitim tanjirićima.
* Najbolji način da se podstakne dečji apetit jeste porodični doručak (ili obedovanje većine članova porodice). Lakše se jede ako nema navaljivanja.
* Ponudite hranu u kojoj uživa cela porodica – čak i ono što ne mora da bude tipično za doručak.
* Pripremite delimično hranu prethodne večeri (skuvajte jaja, na primer).
* Ranije lezite, da biste ranije ustali.
* Ponudite detetu dve mogućnosti, to će mu pomoći da samo kontroliše svoje sklonosti ka određenim vrstama hrane.
* Svaki doručak je bolji od nikakvog, ali se ipak potrudite da to ne budu samo krofne ili slatke kifle. One su pune kalorija, šećera i masti, i ne sadrže nutrijente koji su zaista potrebni deci.
* Mnoga deca ne mogu da jedu neposredno po buđenju, jer se njihov želudac “budi” posle ostalih delova tela. Ustajanje deset minuta ranije će učiniti da se probudi apetit. Ukoliko deca ne vole uobičajene namirnice za doručak, ponudite nešto što je ostalo od večere.

Prim. dr Jasminka Komnenović, pedijatar-nutricionista

Yumama

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA