Razvojna disfazija

Razvojna disfazija je razvojni poremećaj, odnosno nemogućnost i teškoća u razumevanju i izražavanju jezika,praćena nemogućnošću izgovora velikog broja glasova, nepravilnoj upotrebi gramatičkih oblika(agramatizam), nesposobnost verbalnog izražavanja i teškoće u pamćenju reči.

Da vaše dete ima razvojnu disfaziju možete posumnjati ako:

-ima usvojen mali broj reči u odnosu na uzrast
-ima oskudan rečnik
-višesložne reči izgovara samo početnim ili samo završnim slogom
-rečenica je oskudna
-govor nerazumljiv
-ne pravi razlike izmedju sličnih glasova p-b.ć-č,s-š.
-teško usvaja množinu
-ne razlikuje rod
-ne koristi vreme
-ne koristi prideve, priloge i veznike
-teško usvaja upitne, odrične, a naročito odrično-upitne rečenice

Roditelji treba da komuniciraju sa svojom decom od najranijh dana, da mu omoguće primerenu govornu sredinu, da budu upoznati sa govorno -jezičkim razvojem deteta. Treba da se edukuju preko dostupnih priručnika za roditelje i upoznaju kako da podstiču govorno-jezički razvoj deteta. Svako dete je jedinstven pojedinac koji raste i razvija se prema individualnoj liniji različitom brzinom.

Kada god su zabrinuti u vezi sa bilo kojim segmentom vezanim za govor treba da se obrate logopedu za savet i eventualni logopedski tretman.

Radmila CvorovićAutor: Radmila Čvorović, diplomirani defektolog logoped-fonoped

Bavi se prevencijom, dijagnostikom i tretmanom govora, jezika i glasa kod dece i odraslih (poremećaj artikulacije kod dece, razvojno-jezički problemi (razvojne disfazije), mucanje, tikovi,problem čitanja i pisanja, kašnjenje u progovoranju, difagija –problem sa gutanjem. Specijalnost fonorehabilitacija glasa i govora kod dece i odraslih – disfonija (promuklost),pareze i paralize rekurensa,rad na uspostavljanju glasa nakon operacije na glasnicama Stalno zaposlena u Vojnomedicinskoj akademiji.

Završila Defektološki fakultet u Beogradu , na Odeljenju za fonijatriju Instituta za otorinolaringologiju i maksilofacijalnu hirurgiju Kliničkog centra Srbije upoznala se i usavršila sve dijagnostičke i terapijske mere kod perifernih i centralnih poremećaja glasa i govora dece i odraslih. Završila kurs “Kognitivna - bihejvioralna terapija u kliničkoj praksi “, kao i edukaciju o primeni Kompjuterizovane analize glasa Vocal Assessment kao i obuku za ugradnju vokalnih proteza, pohađala brojna predavanja ,kongrese i seminare iz logopedije i fonopedije.

Autor je i koautor dosta radova vezanih za govorno-jezičke poremećaje i poremećaje glasa kod dece i odraslih. Stručni je saradnik i autor psihoedukativnih članaka u časopisima „Moj pedijatar“ i „Zdravo dete i kao i na portalu Moj pedijatar

Kontakt: rcvorovic@gmail.com, telefon: 064/263-3464

Podeli:

Komentari

  1. Tamara says:

    Dragi roditelji,
    Moj sin je napunio 3 godine, a od 2,5 smo krenuli kod logopeda
    Ima dijagnozu (logoped, psiholog)razvojne disfazije ali me buni sto mi se ne uklapaju svi simptomi. Naime, zna glagole i imenice, pokazne zamenice, ne skeacuje reci i lepo ih izgovara, nekad spoji prostu prosirenu recenicu ili neku pesmu izrecituje. On zna dosta reci ali prica ili odgovara samo kada mu se hoce. Velika je maza a motorika mu je lepo razvijena. Voli decu i igra se koliko zeli a kad ne zeli sam sebi nadje zanimaciju. On jeste drugaciji od trogodisnjaka jer se ponasa ko beba.
    Verujem lekarima ali kao roditelj, majka prvenstveno, imam osecaj da je nesto drugo. Sto se tice slova i brojeva, logoped to ne radi sa njim a ni mi, jer to zna savrseno. A sin, ako nije raspolozen, uopste me saradjuje sa njom i u stanju je da cuti ceo cas, pogleda je, pa nastavi da radi sta hoce ili samo se “pravi lud”.

Strana 3 od 3<123

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA