Namirnice koje hrane mozak: Zdrava hrana-pametno dete  

Kada razmišljamo o idealnom meniju za naše mališane,uvek želimo da izvučemo maksimum iz namirnica i obezbedimo našem detetu dobru dozu kvalitetnih nutritijenata.

namirnice fl dete

Ovas, više od žitarice

Koliko je ovas važna namirnica slušamo svakog dana, ali sve više se ističu njegovi pozitivni efekti na nervni sistem u celosti. Pored toga što je bogat vlaknima i vitaminima B i E, sadrži značajan procenat Natrijuma i Cinka i pomaže u održanju koncentracije ali i razvoju mentalnih funkcija. Lako se priprema i zajedno sa medom i voćem predstavlja idealnu kombinaciju za mozak vaših mališana.

Pasulj, grašak i leblebija kao nutritivna bomba protiv zaboravljanja

Ove namirnice, pored toga što su bogate proteinima, sadrže značajan izvor omega-3-masnih kiselina i tako predstavljaju idealnu hranu za dobru koncentraciju, pamćenje i razmišljanje. Pored toga što su idealne za zimske mesece, donose potrebnu energiju celom organizmu, utiču na razvoj moždanih funkcija i sprečavaju razvoj različitih formi demencija.

Šarene namirnice, jaka memorija

Mnogobrojne šarene namirnice kao što su jagode, kupine, maline, bundeva, šargarepa, spanać ne samo što su estetski primamljive zbog svojih jakih boja,već su bogate i antioksidansima koji neutrališu slobodne radikale i toksične materije i na taj način štite mozak od udara mnogobrojnih otrovnih materija. Pratite sezonsko voće i povrće koje ima najlepšu boju na pijaci i ubacite ga u svakodnevnu rutinu vase dece.

Mlečni proizvodi za zube, kosti ali i mozak

Mlečni proizvodi predstavljaju danas najveću kontraverzu. Iako se mlečni proizvodi sada vrlo često pominju u negativnom kontekstu, posebno u odrasloj populaciji, kod dece su i dalje imperativ. Mlečni proizvodi su bogati proteinima, Vitaminima B kompleksa, kalcijumom i utiču povoljno na rast i zazvoj mozga, enzima i neurotransmitera. Mleko samo po sebi ne treba preterano forsirati, ali zato kefir, kiselo mleko, kao i sirevi mogu da vam budu dobri saveznici u kreiranju dobrih mentalnih navika kod vašeg deteta.

Balans kao ključ dobrih navika

Neka Vaše dete ima šarenu paletu namirnica na meniju, birajte sezonsko voće i povrće pre nego smrznuto , ne preskačite ribu makar jednom nedeljno, uvrstite žitarice u makar jedan dnevni obrok i pravite svoje kreacije različitih uobičajenih namirnica kako bi Vašem detetu bilo zanimljivo da ih jede.

Iako su neke namirnice bogatije, a neke nutritivno siromašnije, ključ dobre ishrane koja će iskazati svoje efekte je uvek u dobrom balansu. Vaše dete mora da ima redovne i uredne obroke, jer svaka ćelija i organ, a posebno u fazi rasta i razvoja ne vole i ne smeju da trpe glad.

dr Jovana MajstorovićAutor: dr Jovana Majstorović

doktorka medicine, specijalizantkinja Dermatovenerologije.

Pohađala i položila akademski kurs za ishranu-nutricionistički kurs i stekla stručno zvanje „Nutricionista“ , Akademija „Purity“, York University. Više od pet godina radi u sportskoj medicini, kao doktorka i savetnica za ishranu dece, omladine i rekreativnih sportista.

Autorka mnogobrojnih tekstova na temu zdrave ishrane i zdravih stilova života na mnogobrojnim portalima, širom regije.

Kontakt: jovanamajstorovic@yahoo.com

Podeli:

Komentari


Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA