Kako da se svakog dana hranite zdravije

Ove preporuke su jednostavne, zdrave i ukusne. Brojni su saveti o tome kako se hraniti zdravo, ali ako ćemo iskreno, ponekad nas mrzi da o svemu tome razmišljamo. Naročito kad smo gladni (drugim rečima, uvek). Sećate li se kako je u detinjstvu ishrana bila jednostavna – otvori usta, žvaći, uživaj…

zdrava hrana px
  1. Birajte meso koje nije procesovano.

Ne morate da lovite i derete svoju večeru ali ako jedete pileće štapiće, ko zna šta u stvari jedete. A kad kupite meso koje je procesovano tako da se nudi u obliku creva ili šnitova, unosite natrijum i konzervanse umesto zdravih sastojaka, kaže dr Adam Drunovski, direktor program nutritivnih nauka na Vašingtonskom univerzitetu u Sijetlu. Držite se sečenih komada direktno iz mesare.

  1. Kad jedete u pokretu, birajte jednostavne grickalice.

Ako imate vremena samo za zalogaj na brzaka sa benzinske pumpe ili iz dragstora, treba da znate da imate opcije na raspolaganju, a ako znate šta tražite, biće vam lakše da to i nađete. U takvim situacijama, dijetetičari preporučuju orašaste plodove i semenke bogatog ukusa sa mnogo proteina, i ništa drugo.

  1. Više kuvajte kod kuće.

Naravno da možete da naručite hranu, ali ako želite da se hranite zdravo, treba da odvojite barem nekoliko minuta za seckanje, ispiranje ili grilovanje. Rezultat je vredan truda, kaže Mičel. „Kad sami pripremate jela, možete tačno da vidite koji sastojci se koriste i svesno birate ono što zaista želite da jedete”, kaže ona.

  1. Napravite plan obroka.

Prema rečima Rebeke Klajd, dijetetičarke i Nourish Nutrition blogerke, „nedeljni plan obroka vam može pomoći da jedete bolje i uštedite novac i vreme tokom nedelje”. Međutim, pravljenje plana obroka može da predstavlja veliki izazov ako to sami radite. Možda je bolje da se konsultujete sa nekim stručnjakom.

  1. Naučite da volite pripremu jela.

Slično kao kod planiranja obroka, priprema jela štedi mnogo vremena – što je od velike pomoći kad ste prezauzeti. Kad je reč o pripremi obroka, za početak vam treba nekoliko stvari: odgovarajuće posude za čuvanje, napunjen špajz, frižider i zamrzivač, kao i par sati nedeljom uveče.

  1. Odmah upakujte ostatke obroka.

Kad pripremite predivnu gozbu, ne morate da pojedete sve do poslednjeg zalogaja. „Naučeni smo da mislimo da je znak lepog ponašanja kada pojedemo sve iz tanjira”, kaže Mekena. Ali ako nastavite da jedete nakon što ste se zasitili, koristite svoje telo kao prostor za odlaganje. Ako je ostalo dovoljno za sutrašnji ručak, upakujte tu hranu u stavite je u frižider. Ako nije, bacite ostatke u kantu.

  1. Pretvorite jedan obrok u više njih.

Ako već sami pravite večeru, zašto ne napravite i neko jednostavno jelo koje možete da iskombinujete za ručak za nekoliko dana?

  1. Napravite pauzu!

Ako uglavnom poštujete ova pravila ali povremeno poželite neku brzu hranu, parče pizze ili brauni, samo napred. Uživanje u takvoj hrani nije izuzetak od plana zdrave ishrane – već njegov sastavni deo. „Svima nam je potrebno da se malo opustimo”, kaže Drunovski. Ako tu i tamo poželite pečenu piletinu, uživajte u njoj!”

Autor: Mariza Koen

Izvor: Self

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA