Kako da se svakog dana hranite zdravije

Ove preporuke su jednostavne, zdrave i ukusne. Brojni su saveti o tome kako se hraniti zdravo, ali ako ćemo iskreno, ponekad nas mrzi da o svemu tome razmišljamo. Naročito kad smo gladni (drugim rečima, uvek). Sećate li se kako je u detinjstvu ishrana bila jednostavna – otvori usta, žvaći, uživaj…

zdrava hrana px
  1. Kad sveže voće nije dostupno, jedite smrznuto.

Kupovina lokalnog organskog voća i povrća je bolja i za životnu sredinu i za vaše zdravlje, ali ako je najbliže gazdinstvo udaljeno satima, nemojte posezati za keksom sa čokoladom. „Smrznuto, konzervirano i sveže voće sadrže otprilike isto hranljivih materija”, kaže dr Kristin M. Brum, direktorka Centra za ispitivanje potrošača na Univerzitetu Kalifornije u Dejvisu.

  1. 13. Nemojte se zamarati „malomasnim” ili „dijetalnim” verzijama namirnica koje volite.

Kada vam se jede pravi sladoled, nikakva količina nemasne ledene poslastice to ne može da nadoknadi. „Dijetalne namirnice čine da ostanete gladni i da se osećate prevarenim”, kaže dr Pol Mekena, autor knjige I Can Make You Thin. Izaberite jednu kuglu pravog sladoleda u uživajte u njoj. „Bićete i fizički i psihološki zadovoljni”, kaže on.

  1. Birajte pravo voće umesto varijanti sa „ukusom voća”.

Ako na deklaraciji vidite reč ukus, to znači da je iz te namirnice uklonjen pravi ukus i da je dodat veštački, kaže Bejkon. Prirodno samo znači da aditiv biljnog ili životinjskog porekla, što ne mora da bude jednako zdravo kao što zvuči. „Naučnici stvaraju ukuse koristeći bakterije i zovu ih ,prirodnim’”, kaže ona.

  1. Večerajte za stolom.

Bez obzira na to koliko sedimo, retko to radimo kad večeramo. Što je manje toga što vam odvlači pažnju i što ste manje pod stresom dok večerate, to će vam organizam bolje apsorbovati hranljive materije. Isključite televizor, odmaknite se od radnog stola i parkirajte auto pre nego što počnete da jedete.

  1. Čuvajte se napitaka sa mnogo dodatog šećera.

Prepun vitamina! Puca od energije! Rafovi u prodavnicama su puni raznobojnih napitaka pametnih naziva koji zvuče zdravo ali su u stvari samo šećerna vodica. Nemojte da vas deklaracije zavaraju, kaže Berman. Ako nije obična voda, čafa ili čaj, u pitanju je poslastica. Da biste pili zdravije, probajte ledeni čaj od limuna ili nane ili gaziranu vodu sa malo soka.

  1. Nije svaki smuti zdrav.

„Smuti samo sa voćem i voćnim sokom je u suštini desert!”, kaže Rebeka Luis, dijetetičarka u HelloFreshu. Smuti svakako može da predstavlja zdrav obrok, pod uslovom da pored voća koristite i povrće i sastojke bogate proteinima i vlaknima kao što su bademovo mleko i čija semenke. Da biste bili sigurni da ne konzumirate smutije koji su prava kalorijska bomba, razmislite o tome da smutije pravite kod kuće. Ili dobro proverite spisak sastojaka u omiljenoj prodavnici i supermarketu.

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA