Dobar doručak za bolje ocene - Moj pedijatar
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
No Result
View All Result

Dobar doručak za bolje ocene

08/12/2015
in Vesti
0

Dobar doručak je definitivno povezan sa školskim dostignućima, kažu rezultati novog istraživanja objavljeni u časopisu Public Health Nutrition.

doručak

Doručak se oduvek povezuje sa stanjem opšteg zdravlja i akutnim merama koncentracije i kognitivne funkcije. Međutim, do sada nije bilo čvrstih dokaza o vezi sa konkretnim školskim rezultatima.

Prethodne studije u Velikoj Britaniji su pokazale da 14 odsto dece starosti između 7 i 15 godina preskače doručak, a da 30 odsto njih ne jede ništa do ručka. Pokazalo se i da je doručak uslovljen društvenim obrascem, pri čemu su deca nižeg ekonomskog statusa pod većim rizikom od negativnog ishoda po zdravlje.

Smatra se da je ova studija, koju je predvodila Hana Litlkot (Hannah Littlecott) iz Centra za razvoj i procenu složenih mera za unapređenje javnog zdravlja  (DECIPher) pri Univerzitetu u Kardifu, najveća studija do sada koja se bavi longitudinalnim uticajima na standardizovani školski učinak.

Stručnjaci za javno zdravlje sa Univerziteta u Kardifu u Velikoj Britaniji su u ovu studiju uključili 5.000 dece starosti između 9 i 11 godina iz preko 100 osnovnih škola.

Cilj im je bio da ispitaju vezu između unosa i kvaliteta doručka i naknadnih rezultata u procenama 6-18 meseci kasnije.

Od đaka je zatraženo da naprave spisak sve hrane i pića koje su uneli u roku od 24 sata (uključujući dva doručka) i da naglase šta su jeli u određeno vreme prethodnog dana i za doručak tog dana kada su pravili spisak.

Bolji rezultati dece koja doručkuju

Pokazalo se da je nivo školskog učinka u značajnoj meri povezan ne samo sa brojem zdravih namirnica unetih tokom doručka, već i sa drugim navikama u ishrani, kao što su količina slatkiša, čipsa  i voća i povrća unetih tokom preostalog dela dana.

Šanse za ostvarivanje rezultata iznad proseka su bile i duplo veće kod učenika koji su imali doručak u poređenju sa onima koji nisu. Unos nezdravih namirnica kao što su slatkiši i čips tokom doručka, što je bio slučaj kod svakog petog deteta, nije imao pozitivan uticaj na školske rezultate.

Autori kažu da postoje jaki dokazi da ono što učenici jedu utiče na njihov učinak u školi, što ima značajne implikacije za politiku obrazovanja i javnog zdravlja.

Što se tiče sastava doručka, oni navode da ima sve više dokaza da namirnice sa nižim glikemijskim indeksom, koje ravnomerno oslobađaju energiju tokom jutra, mogu da imaju pozitivno dejstvo na kognitivnu funkciju, zdravlje, mali broj izostanaka i školske rezultate.

Tim apeluje na škole da odvoje vreme i resurse za unapređenje zdravlja dece, navodeći da postoji „očigledna sinergija između zdravlja i obrazovanja“, kao i da uključivanje unapređenja zdravlja u osnovne ciljeve obrazovanja može da dovede do poboljšanja školskih rezultata.

Prof. Kris Bonel (Chris Bonell) iz Instituta za obrazovanje pri Univerzitetskom koledžu u Londonu kaže da škole treba da se usmere ka zdravlju i obrazovanju svojih đaka kao komplementarnim a ne razdvojenim prioritetima.

Mnoge škole u Velikoj Britaniji nude đacima besplatan doručak, što je po rečima prof. Bonela važno sredstvo u podsticanju dobrih školskih rezultata kod dece zato što“ulaganje resursa u uspešne mere za unapređenje zdravlja takođe dovode do poboljšanja školskih rezultata“.

„Povezivanje naših podataka sa onima o školskim rezultatima u realnom svetu nam je omogućila da obezbedimo čvrste dokaze o vezi između unosa doručka i dobrih rezultata u školi. Zato imamo dobar razlog da verujemo da će tamo gde škole uspeju da pronađu način da podstaknu đake koji ne doručkuju kod kuće da pojedu školski doručak doći do značajnog poboljšanja školskog učinka“, kaže koautor dr Grejam Mur (Graham Moore)

Dr Džuli Bišop (Julie Bishop), direktorka za unapređenje zdravlja u Službi za javno zdravlje Velsa, kaže da će ovo istraživanje podržati škole koje razmatraju mere za unapređenje ishrane svojih đaka, što će biti korisno ne samo za njihovo zdravlje, već i za rezultate u školi.

Autori predlažu dalja istraživanja o tome kako doručak i druge zdrave navike poboljšavaju akademski učinak, kao i slične studije među starijom decom, s obzirom da istraživanja pokazuju da se unos doručka smanjuje nakon osnovne škole.

Izvor: http://www.medicalnewstoday.com/articles/302942.php

Tagovi: doručakglikemijski indekskoncentracijaučenje
ShareTweetSendSendShare
0

Komentari 0

Ostavi komentar

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Povezani članci

govor

Govor i jezik najsavršenije i najsloženije čovekove sposobnosti

16/06/2025
sisanje palca

Istureni zubi zbog sisanja palca

16/06/2025
spf seba med

„Mama vidi razliku“

12/06/2025
strah od stomatologa

Koje su to najčešće greške koje roditelji prave, pa njihova deca razviju strah od odlaska kod zubara

12/06/2025
Prikaži još

Vesti

Becutan Talks: Svesno, a ne savršeno roditeljstvo

Istraživanje: Kakav uticaj na zdravlje ima kisela voda

Dečji psihijatar dr Grujičić: Dolaze roditelji i kažu mi, doktore, on ne ispušta telefon. I onda, ja izađem u čekaonicu gde sede mama i ćerka i obe na telefonima

05.jun – Svetski dan zaštite životne sredine

Istraživanje: Šta su deca pretraživala i gledala na mreži ove godine

Instagram

Moj pedijatar

Copyright © 2023.
Moj Pedijatar

ODRICANJE ODGOVORNOSTI
Materijal koji je preuzet s interneta smatra se javno dostupnim, ukoliko nije drugačije navedeno. U slučaju da postoji problem ili greška u vezi s autorskim pravima na određeni materijal, povreda autorskih prava je učinjena nenamerno. Nakon predstavljanja dokaza o autorskim pravima, sporni materijal će odmah biti uklonjen sa sajta.

  • O nama
  • Marketing
  • Politika poslovanja
  • Kontakt

Pratite nas na društvenim mrežama

No Result
View All Result
  • Početna strana
  • Beba
  • Dete
  • Porodica
  • Ishrana
  • Pedijatar
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
  • Najnovija pitanja
  • Pretraga pitanja i odgovora