Umerenost u ishrani zaista može da poboljša vaše zdravlje

Kvalitetna ishrana je važna, ali za poboljšanje vašeg zdravlja, važnija je umerenost u ishrani. Akademija za ishranu i dijete iz SAD podržava ideju konzumiranja određene hrane umereno, što znači da je prihvatljivo da jedete nešto van liste namirnica koje su dobre po vas, sve dok to jedete u malim količinama i ne tako često. Ne…

Kvalitetna ishrana je važna, ali za poboljšanje vašeg zdravlja, važnija je umerenost u ishrani. Akademija za ishranu i dijete iz SAD podržava ideju konzumiranja određene hrane umereno, što znači da je prihvatljivo da jedete nešto van liste namirnica koje su dobre po vas, sve dok to jedete u malim količinama i ne tako često.

Ne razmišljajte o hrani kao potpuno dobroj ili lošoj

Označavanje hrane kao dobre ili loše uopšte nije od pomoći. Takođe može da bude izazovno za ljude koji su imali poremećaj u ishrani, jer im donosi osećaj krivice i sramote, a rezultira lošim odnosom sa hranom. Vodite se time da umerenost u ishrani zaista može da poboljša vaše zdravlje i ustanovite svoje obroke u skladu sa tim.

Postoji hrana sa mnogim benefitima po zdravlje, dok ih druga nema, ali to samo znači da treba da izbegavate preterani unos hrane. Postoji prostor za svu vrstu hrane u dnevnoj ishrani, sve dok su opšti obrasci dobri po vas. Navodno je kategorizacija određene hrane ili grupa hrane kao dobre ili loše previše pojednostavljena i može dovesti do nezdravih navika i poremećaja u ishrani, tako da nemojte to raditi, već shvatite umerenost u ishrani kao važnu, što će i poboljšati vaše zdravlje.

Ponekad hrana treba da bude zabavna, kao kada se slavi rođendan. Osećaj da treba da jedete samo unapred određenu hranu sve vreme može da izazove izbegavanje zabavnih događaja i učini da se osećate kao da vam se ceo život svodi na to kako jedete. Naravno da to nije dobro po vaš organizam – održite umerenost u ishrani i moći ćete da uživate u svemu, a poboljšaćete i svoje zdravlje.

Da li možete da jedete šta želite?

Ne baš. Važno je da održite kvalitetan obrazac ishrane. Fokusirajte se na konzumiranje hrane kao što su sveže voće, povrće, orašasti, ali i morski plodovi, žitarice od celog zrna, mršavo meso i slično. Sve dok vam je ishrana izbalansirana, u redu je da se prepustite uživanju u nekom kolaču, slatkišu, porciji čipsa ili omiljenom desertu jednom dnevno. Podrazumeva se i da treba da pazite na umerenost u ishrani, jer to zaista može da poboljša vaše zdravlje.

Ako jedete previše…

Može da se desi povremeno. Konzumiranje većinski balansirane ishrane nije teško, ali budite nežni prema sebi ako se mučite u početku. Ukoliko ne odolite iskušenju i pojedete čitav pleh slatkiša danas, nemojte da žalite nad svojim neuspehom u ishrani; samo preskočite slatko nekoliko dana. Sledeći put kada budete uzeli desert, pojedite manju porciju. Ovde je ključna umerenost u ishrani, jer ona zaista može da poboljša vaše zdravlje i to ne bi trebalo zanemariti.

Autor: Šerin Limen

Izvor: Veryvellfit

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA