Saveti stručnjaka: Kako da deca lepše spavaju u zajedničkoj sobi

Na osnovu dugogodišnjeg iskustva i znanja, trener za spavanje i mama četvoro mališana donosi nekoliko trikova da lakše prilagodite mališane spavanju u zajedničkoj prostoriji.

Foto: Pixabay

Bez obzira da li imate blizance, ili pak malo dete i bebu na putu,dođe trenutak kada će možda biti potrebno da deca dele sobu. U suštini, postoji mnogo razloga zašto raspored spavanja u vašoj kući treba da se menja, ali to ne znači da svačiji san treba da pati.

Mama četvoro dece, trener za spavanje i neonatalna sestra Kara Dumaplin (koja pored svega vodi uspešan biznis), veruje da je moguće, i u mnogim slučajevima jako dobro da deca dele sobu.

Ukoliko ste nervozni zbog promene rasporeda i plašite se kako će sve to ispasti, poslušajte Karine savete.

Kreirajte dobru okolinu za spavanje

– Bez obzira na to da li imate dva kreveca, ili pak krevet i krevetac u sobi, rasporedite ih tako da se nalaze na suprotnim stranama sobe. Na ovaj način ćete izbeći mogućnost da jedno dete probudi drugo.

– Pripremite sobu pre odlaska na spavanje. Pripremite flašice (ukoliko ih ne dojite), i izvadite pelene i maramice ukoliko menjate pelene tokom noći.

– Pustite laganu muziku, zvuke prirode i vesele tonove, što će mališanima pomoći da utonu u san.

– Neka soba u kojoj spavaju bude dovoljno zamračena (zbog spavanja noću). Mrak će podstaći njihova tela da stvaraju više melatonina, hormona koji reguliše spavanje i buđenje. Ovo možete postići tamnim zavesama ili roletnama.

– Ukoliko je to moguće, regulišite temperaturu vazduha u prostoriji. Eksperti veruju da je najbolja temperatura za spavanje između 18 stepeni i 22 stepena.

Ne budite previše obazrivi

Ukoliko biste voleli da vaši mališani dele sobu, imajte na umu da se deca mnogo lakše prilagođavaju nego što mislite. Kara ističe da osamdeset posto dece između dve i 13 godina mogu da spavaju uz zvuk protivpožarnog alarma!

Važna poruka koju treba da zapamtite jeste da ne brinete mnogo oko toga da li se deca međusobno bude. Vremenom se naviknu na zvukove onog drugog.

Držite se redovne rutine spavanja, ali ne očekujte jednako vreme

“Rutina odlaska na spavanje je važan deo zdravog sna deteta. Navika priprema dete da je uskoro vreme za spavanje i pomaže mu da se psihički opusti i lakše zaspi”, objasnila je Kara. Ipak, možda ćete morati malo da prilagođavate tu naviku ukoliko starije dete deli prostoriju sa bebom.

“To može biti jednostavno kao i stvaranje rutine spavanja u dnevnoj sobi za vaše starije dete”, rekla je. “Na primer, bebina rutina spavanja se može vezati za spavaću sobu, dok se rutina starijeg deteta veže za dnevnu sobu (sa prigušenim svetlom i ugašenim televizorom). Tada pomozite svom starijem detetu da se prilagodi ugašenom svetlu i tišini koja mora biti u spavaćoj sobi kada ulazi u nju.”

“To što su moji sinovi blizanci, ne znači da će zaspati u isto vreme tokom dana ili noći. Ja se trudim da pronađem veseo način da ih izmorim toliko da budu dovoljno umorni i zaspe lepo. Nekada odvedem jednog na spavanje ranije nego što bi hteo, ili pak drugog zadržim budnim malo duže”, objasnila je.

Po mom mišljenju, divno je videti da bebe imaju naviku, i kako se dva potpuno različita spavača uklapaju u zajedničku rutinu. Sve što je potrebno je malo strpljenja”, dodala je Kara.

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA