Saveti nutricioniste: Zašto prolećni zeleniš treba da je na vašem tanjiru

Proleće je vreme buđenja, budi se priroda, budimo se i mi, postajemo produktivniji i veseliji. Vrlo često, danas, sa prolećem dolazi i takozvani „prolećni umor“, koji je najviše posledica jednolične i teške ishrane i mnogih teških ostataka ovakve ishrane sa kojima se naš organizam bori.

Foto: Pixabay

Kopriva, lekovita biljka velikih potencijala

Nepravedno zapostavljena u svakodnevnim jelovnicima, ova biljka obiluje mnogim lekovitim sposobnostima. Važno je samo da se prvo dobro prokuva na pari kako bi se lišće oslobodilo dlaka koje mogu da budu iritatori. Kopriva je odličan saveznik u borbi protiv malokrvnosti, bogata je gvožđem i antioksidansima. Olakšava simptome alergija, prehlada, smanjuje koštano- zglobne bolove, poboljšava kvalitet kose i olakšava probleme sa prostatom. Sa koprivom treba biti obazriv, posebno svi oni koji imaju oscilacije glikemije i krvnog pritiska, kao i svi koji su na antikoagulantnoj, kardiovaskularnoj ili antiinflamatornoj terapiji. Sa koprivom treba biti pažljiv i iskoristiti njena lekovita svojstva na najefikasniji način. Čorba od koprive je idealna za poboljšanje krvne slike, a kao prilog mesu može da bude moćan saveznik u olakšavanju alergijskih manifestacija. U ishranu vaše bebe možete je uvesti nakon sedmog meseca.

Spanać, kralj povrća

Koliko snage i energije, spanać obezbeđuje znamo još iz crtanog filma o Popaju, a njegovo nutritivno bogatstvo sa pravom ga drži na tronu kralja povrća. Preporuke za uvođenje spanaća u dečju ishranu su nakon osmog meseca, međutim poslednjih godina se savetuje da se ipak sačeka 10-12 meseci, upravo zbog sve više pesticida kojima se prska, kao i težine za dečji stomak. Najbolje ga je u početku dodavati uz još neko povrće kao što je šargarepa ili krompir, i to jednom do maksimum dva puta nedeljno. Da bi se neutralisala oksalna kiselina koja se nalazi u spanaću, najbolje ga je praviti sa mlekom.

Recept za spanać sa krompirom, šargarepom i mlekom

Potrebno je :

– jedan srednji krompir

-200g spanaća

-Tri šargarepe
– 100ml mleka (majčino mleko, kravlje mleko ili formula)

Priprema: Spanać ubaciti u ključalu vodu i kuvati oko 5 minuta. Krompir i šargarepe skuvajte u posebnoj posudi. Kada su skuvani sjediniti u blenderu i dodati mleko, po želji i malo soka od limuna.

Recept za šarenu prolećnu salatu

Potrebno je:

-zelena salata

-jedan paradajz

-jedan krastavac

-tri rotkvice

-naseckani sremuš

-naseckani mladi luk

-bosiljak, so, biber, maslinovo ulje

Priprema: Pomešajte sastojke, sjedinite sa maslinovim uljem i malo limunovog soka, po želji dodajte komadice mladog sira, čija semenki, začinite sa malo soli, bibera i bosiljkom.

dr Jovana MajstorovićAutor: dr Jovana Majstorović

doktorka medicine, specijalizantkinja Dermatovenerologije.

Pohađala i položila akademski kurs za ishranu-nutricionistički kurs i stekla stručno zvanje „Nutricionista“ , Akademija „Purity“, York University. Više od pet godina radi u sportskoj medicini, kao doktorka i savetnica za ishranu dece, omladine i rekreativnih sportista.

Autorka mnogobrojnih tekstova na temu zdrave ishrane i zdravih stilova života na mnogobrojnim portalima, širom regije.

Kontakt: jovanamajstorovic@yahoo.com

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA