Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
No Result
View All Result

Nije lako biti đak

23/05/2023
in Škola
0

Pod učenjem se podrazumeva menjanje ličnosti koje je posledica iskustva, a ne sazrevanja ili razvoja.

đak px
Foto: Pixabay

Tokom prvih sedam godina dete je u procesu nenamernog učenja preko imitacije, kroz igru, kada usvaja auditivne i vizuelne sadržaje preko pesmica, slikovnica i crtanih filmova. Tada se deca uče higijeni , kulturnom ponašanju, kao i samolstalnosti i odgovornosti u odnosu na druge.

Sa polaskom u školu dete uči sa određenim ciljem i namerom. Ukoliko dete shvati značaj znanja u svakodnevnom životu, motivacija za učenjem će automatski porasti. Zato objasnite svom detetu da su neke oblasti važne za život, da se svuda srećemo sa geometrijskim oblicima, pravopisom, pravilnim izražavanjem, zakonima u prirodi, stranim jezikom. Kako bi izgledalo da neko ide u prodavnicu a da ne zna tablicu mnozenja, ili da ide u neku stranu zemlju i maše rukama i nogama?

Razmišljanje je veština koja se stiče i usavršava. Uhvatiti suštinu, razlikovati bitno od nebitnog, taksativnim činjenicama dati smisao ili povezati sa nećim poznatim čini okosnicu kvalitetnog učenja za ceo život.

Suština je da se izbegne učenje napamet , “bubanje” ili “štreberski stil” učenja koji daje efekte kratkog daha a sigurno vodi ka brzom zaboravljanju. Uostalom, u grupi vršnjaka su popularnija ona deca koji znaju da objasne i prenesu drugima znanja i pokazuju samostalnost u razmisljanju, nego “štreberi”.

Navike su naša druga priroda

Za uspostavljanje radnih navika neophodno je razlikovanje pojmova igre i obaveze, kao i detetova samostalnost u obavljanju školskih obaveza.

Kako se to postiže? Pre svega, dete po povratku iz skole treba da uradi svoje obaveze – da opere ruke, da se presvuče, ruča, napravi kratak odmor, pa zatim da uradi svoje domaće zadatke.

Nezaboravljanje da se izvrše obaveze je znak da je dete u stanju da razlikuje igru od obaveza i da je steklo radne navike. Pojačani pritisak u njihovom izvršavanju može da poveča otpor kod deteta i da stvori kontraefekat koji se prepoznaje po mrzovoljnosti, odlaganju, “zaboravljanju” obaveza, ili ukoliko je pritisak preslab, radne navike nece biti stečene.

Tokom rada dete ne prekidajte različitim zahtevima, jer će mu koncentracija lako pasti, a za “zagrevanje” ce mu biti potrebno puno vremena. Nemojte mu nikada cepati listove iz sveske, jer to narušava njegovo samopoštovanje. Ne uslovljavajte poklone uspehom i ocenama, jer se ispunjavanje obaveza samo po sebi podrazumeva. Nemojte ga ni kažnjavati zbog loših ocena, niti ga porediti sa drugom decom stvarajući vestačku kompeticiju i rivalstvo.

Od prvog razreda osnovne škole neophodna je samostalna izrada domaćih zadataka.Učenje sa detetom je nepoželjno ponašanje jer razvoja zavisno ponašanje, nesamostalnost, nesigurnost i delimičnu anagažovanost. . Uspeh (ili neuspeh) neće doživeti kao svoj. Pored toga, dete može da dovede u sumnju svoje sposobnosti ukoliko protumači neprimerenu pomoć roditelja kao sopstvenu nemoć.

Vi ste tu da povremeno prekontrolišete zadatke i školsko gradivo, propratite detetove navike vezane za učenje, pomognete u slučaju da dete zatraži pomoć, ali i da se “izmaknete” kada ono samostalno uradi zadatak. Dečju kreativnost treba držati budnom.

Ukoliko znamo kako se uči štedimo vreme, oslobađamo se straha od neuspeha, ne izlazemo iscrpljivanju i postižemo dobre rezultate čak i kada su naše sposobnosti prosečne.

Klasično učenje

Klasično učenje podrazumeva aktivno učenje podeljeno u nekoliko faza. Prvo treba napraviti plan rada i to dnevni, nedeljni i mesečni. Bitno je da se pravilno proceni vreme koje je potrebno za pojedine aktivnosti, što znači da se koncentracija “uključi na maksimum” , odnosno da se u sto kracem roku bude efikasan. Krajnji cilj daje smisao celokupnom ucenju. Posle zavrsenih obaveza sledi nagrada u obliku prepustanja uzivanja u slobodnom vremenu. U plan rada treba uvrstiti i rodjendane, porodicne obaveze, vazne dogadjaje, kulturna zbivanja.

Za čitanje teksta najvažnija je dobra koncentracija, što znači da sa punom pažnjom, polako, bez nervoze i kranje koncentrisano treba prići toj aktivnosti.

Podela teksta na manje celine je efikasna kod dužih lekcija.

Strana 1 od 2
12Sledeća
Tagovi: djakiskustvoškolaučenje
ShareTweetSendSendShare
Marijana Petrović
Autor:

063/80-74-958

Marijana Petrović spec. med. psihologije

063/80-74-958

Biografija ➔
diplomirani psiholog, specijalista medicinske psihologije. Uže područje rada – deca, adolescenti i porodica.
Od stručnih edukacija ima završenu psihoanalitički orjentisanu psihoterapiju dece i adolescenata, mentalnu higijenu razvojnog doba, osnove porodične kao i REBT terapije namenjene deci i adolsecentima.
Preko dvadeset godina radila na Vojnomedicinskoj akademijina Kabinetu za psihijatriju i Dečjem dispanzeru.
Stručni je saradnik i autor psihoedukativnih članaka u časopisima „Moj pedijatar“ i „Zdravo dete“ i "Pedijatar"

0

Komentari 0

    Ostavi komentar

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Povezani članci

    Zašto deca ne treba da kreću ranije u školu

    Trećaci mešaju ćirilicu i latinicu

    22/09/2023
    Fizičko od sledeće godine svakog dana u jednosmenskim školama

    Fizičko od sledeće godine svakog dana u jednosmenskim školama

    08/09/2023
    Prikaži još

    Vesti

    Minimalna zarada u Republici Srbiji za 2024.godinu

    Oglas koji je zaprepastio roditelje: Otvara se Tik Tok škola – Neka i vaše dete postane poznato

    Carski rez – 10 važnih činjenica

    Novo u izdanju Propolis booksa: Najgori ljubimci na svetu

    Domovi zdravlja puni: Stomačni virus kosi decu, a žale se i odrasli

    Instagram

    Pitajte pedijatra

    • -glukofaz-dojenje-

      Dobar dan, imam veliki problem. . . imam bebu od 9 meseci , a problem sa policisticnim janicima i...
    • Sta moze znaciti kada su detetu cesto usne bele boje

      Imam decaka kome se stalno mena boja usana ali najcešce su bele boje...
    • MMR

      Postovani, Koji vremenski period treba proci posle prelezanih boginja(varicela) da bi se primila vakcina MMR! Devojcica ima 3...
    • Streptokoke

      Poštovani, dečaku od 10 godina je brzi test pokazao prisustvo streptokoka grupe A, od simptoma je imao jaku...
    Moj pedijatar

    Copyright © 2023.
    Moj Pedijatar

    ODRICANJE ODGOVORNOSTI
    Materijal koji je preuzet s interneta smatra se javno dostupnim, ukoliko nije drugačije navedeno. U slučaju da postoji problem ili greška u vezi s autorskim pravima na određeni materijal, povreda autorskih prava je učinjena nenamerno. Nakon predstavljanja dokaza o autorskim pravima, sporni materijal će odmah biti uklonjen sa sajta.

    • O nama
    • Marketing
    • Politika poslovanja
    • Kontakt

    Pratite nas na društvenim mrežama

    No Result
    View All Result
    • Početna strana
    • Beba
    • Dete
    • Porodica
    • Ishrana
    • Pedijatar
    • Video
    • Vesti
    • Pitajte pedijatra
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora