Kako sprečiti stalno grickanje tokom online nastave

Sigurno ste primetili da su tokom nastave na daljinu mnoga pravila, koja smo tako strpljivo i sa puno ljubavi gradili, pala u vodu.

Deca provode vreme na digitalnim ekranima daleko više od onoga što bismo im ranije dozvolili, sve su manje fizički aktivna a kada je ishrana u pitanju, pretpostavljam da je nastao totalni haos.

Primetili ste da su vaša deca “stalno” gladna i da sve više traže neke grickalice, a nije vam baš uvek jasno i zašto. Dosada je neretko razlog tom “problemu”. Zato vam nudimo nekoliko načina kako da ipak zadržite kontrolu kada je ishrana u pitanju:

Pripremite dozvoljene grickalice unapred
Nedostatak dnevne rutine i dostupnost hrane predstavljaju preduslov za stalno grickanje. Pripremite, spakujte i odredite vreme za dozvoljene grickalice, ako je potrebno uradite to i za ostale “školske” obroke.

Pridržavajte se rasporeda
U ovom slučaju, časovnik treba da vam bude saveznik te odredite vreme obroka. Ukoliko dete ipak traži nešto za grickanje van rasporeda, umesto običnog “NE” vi ukažite na vreme.

Pravila za upakovanu užinu sa polica dućana
Čak su i oni proizvodi koji imaju reč “zdravo” na pakovanju, nutritivno inferiorni u odnosu na celovite proizvode ili pripremljenu užinu kod kuće. Brižljivo smešteni u šarena pakovanja, ovi proizvodi su veoma primamljivi dečijem oku. Ni cena ovih proizvoda nije uvek prihvatljiva, ali ako ipak popustite uticaju deteta, odredite količinu i strogo se pridržavajte tog pravila. Jedan paket dnevno ovakve užine je više nego dovoljan.

Držite grickalice van vidokruga
Nažalost i veliki i mali će lakše posezati za bilo kojom vrstom hrane ukoliko ona stoji spremna “tu ispod nosa”. Borba i stalno iskušenje najčešće rezultira “punim ustima” hrane pa je najbolje skloniti je iz vidnog polja.

Uvedite test gladi
Većina i malih i velikih retko jede zato što oseća glad, najčešći razlog posezanja za hranom je taj što nam je stalno dostupna ili zbog programiranog rasporeda obroka. Ukoliko nije vreme obroka a vaše dete se žali da je gladno, testirajte ga. Ponudite mu nisko kaloričnu namirnicu, kao što je krastavac ili šargarepa, i vrlo brzo ćete saznati da li je i koliko gladno. Ukoliko odbije, znaćete da nije glad u pitanju.

Pripremite zdrave grickalice za “prvu pomoć”
Postoje situacije u kojima ne možete da držite sve pod kontrolom i imate potrebu da zadovoljite svoje dete, čak i ako nije gladno. Za te krizne situacije je najbolje pipremiti se unapred, spakujte u kutijice seckano povrće i voće ili “ispucajte” kokice te se na ovaj način osigurajte da neće narušiti apetit za sledeći obrok.

Kako vi izazite na kraj u kriznim situacijama?

Autor: Dijana Radetic

Kontakt: zdravljenadan@gmail.com

NajboljaMamaNaSvetu

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA