Kako pravilno da uvrstite sirovi beli luk u svakodnevnu ishranu?

Bez obzira kako ga konzumirate, beli luk krije mnoge zdravstvene blagodati. Ah, beli luk. Bez obzira da li je iseckan u sosevima ili dodat u jelima, on je toliko mirisan i ukusan da može svako jelo da pretvori u zvedu večeri.

Foto: Pixabay

U stvari, toliko je aromatičan, i verovatno nikada ne biste pomislili da je jedete sirovu … do sada. Ovde je sve što treba da znate o tome kako da jedete sirovi beli luk.

Zašto biste jeli sirovi beli luk? Čak i u kuvanom obliku, beli luk je prilično moćan: Uostalom, dobro je poznata činjenica da uzimanje obilnih količina nosi rizik od oštrog daha – ali pre nego što se ogorčite na ideju da redovno jedete sirovi beli luk, možda biste želeli da razmotrite potencijalne zdravstvene koristi koje ova navika pruža. Ispostavilo se da su ista organska sumporna jedinjenja (poznata kao jedinjenja alijuma) koja daju belom luku mirisni potpis zapravo zaista dobra za vas u mnogim pogledima.

Može smanjiti holesterol. Nije tajna da je visoki holesterol glavni faktor rizika za kardiovaskularne bolesti, ali verovatno niste znali da se u naučnoj zajednici spekuliše da li unos sirovog belog luka može igrati ulogu u snižavanju nivoa LDL holesterola. Neka rana istraživanja objavljena u “Annals of Internal Medicine” dala su povoljne zaključke – pokazujući značajno smanjenje nivoa holesterola kod pacijenata koji su konzumirali samo pola čena sirovog belog luka dnevno.
Pomaže kod hipertenzije. Još dobrih vesti: Prema metaanalizi iz Australije 2019. godine, sirovi beli luk je sigurno dobar za vaš krvni pritisak – a to je, naravno, blagodat i za celokupno kardiovaskularno zdravlje. Studije pretežno sugerišu da svakodnevno dodavanje ekstrakta belog luka značajno snižava sistolni i dijastolni krvni pritisak kod hipertenzivnih pacijenata.
Može pomoći u borbi protiv ublažavanja prehlade. Sirovi beli luk dugo se reklamirao kao prirodni lek protiv prehlade, a jedno naučno istraživanje iz 2014. imalo je pozitivan ishod u tome što je “otkrilo da ljudi koji su uzimali beli luk svakog dana tokom tri meseca (umesto placeba) imaju manje prehlade”. Ipak, istraživanje koje potkrepljuje ovu tvrdnju prilično je tanko, zato ne očekujte čudo. Važnije što treba znati o belom luku je da on uopšte ima podsticajne imunitete i antiinflamatorno.

Kako jesti sirovi beli luk

Mnoge blagodati sirovog belog luka potiču od enzima zvanog alicin koji se može pohvaliti antiinflamatornim, antioksidativnim i antibakterijskim svojstvima. Evo nekoliko jednostavnih načina da sirovi beli luk ugradite u svoj dan.

1. Mešajte ga u testenine i slana jela

Da biste bili sigurni da vaše telo ima koristi od belog luka, samo dodajte ovu zvezdu bogatu hranjivim sastojcima u svoj obrok na kraju procesa kuvanja (tj. kada je vaša hrana još uvek vruća, ali dalje od izvora toplote). Napomena: Mikroplan ili zester su izvrsni alati kada je u pitanju dodavanje sirovog belog luka.

2. Dodajte ga u salatu

Sameljite malo sirovog belog luka i dodajte ga prelivu za salatu – možete ga ostaviti kakav je ili preliv zavrtite u procesoru hrane za jednoličnu teksturu – ili pospite tanke strugotine na tanjir zelenila.

3. Ukrasite jutarnji tost

Dajte svom doručku pojačan ukus, ukrašavajući tost od avokada komadićima sirovog belog luka. Bogat i kremast ukus avokada značajno će ublažiti snažniji ukras.

Novosti

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA