8 saveta za jutro bez stresa

Dobro jutro je uvod za uspešan dan, međutim, neretko se dešava da ono bude naporno i deci i roditeljima. Evo kako da što lepše i lakše započnete dan…

naspavani

3. Vesela atmosfera

Pozitivno organizovanje jutra biće znatno uspešnije i ako roditelj ustane pre deteta i u smirenoj i vedroj atmosferi dočeka samostalno buđenje deteta. Ako su roditelji užurbani i neorganizovani, to će se reflektovati i na dete.

“Dete koje teško ustaje ujutro može imati poteškoća sa spavanjem. Pitajte dete da li se budi često noću. Česti prekidi sna mogu izazvati promene u metaboličkom ritmu, pa dete ne može da se naspava dovoljno.


spavanje

4. Dovoljno sna

San je primarna aktivnost mozga tokom ranog razvoja. Ritam buđenja i spavanja regulisan je ritmom dana i noći, a potrebno je određeno vreme da se ta dva ritma usklade.

Ako se dete ne naspava, ono će biti umorno i mrzovoljno i neće biti u stanju da se nosi sa dnevnim obavezama. Redovno uskraćen san ruši imunološki sastav deteta, čineći ga osetljivim na bolesti i infekcije.

Predškolci obično spavaju između 11 i 13 sati noću, a deci školskog uzrasta potrebno je 10 do 11 sati sna.

Kako to postići?

– zadržite pravilan i dosedan raspored spavanja.

– podstaknite neku opuštajuću rutinu pre spavanja koja se odvija u sobi u kojoj dete spava (čitanje priče, pevanje, slušanje muzike i sl.)

– vodite računa da dete svako veče spava na istom mestu koje je tiho, mirno, tamno i bez televizije i računara.

Večernja rutina može pomoći deci da ranije odu na spavanje.

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA