Vežbe u vodi

Od momenta kada prohodaju pa do polaska u školu za decu je najprirodnije stanje – kretanje. Usavršavajući hod dete uči da se penje, trči održavajući ravnotežu, istovremeno nosi stvari, baca ih i hvata. Kada savlada ove veštine pojedinačno, od četvrte do sedme godine počinje da ih kombinuje. Ponavljanjem i usavršavanjem vremenom dete nauči da preskače konopac, da skače u dalj i u vis, da pleše, vozi rolere, pliva, skače u vodu, vozi bicikl.

Leto za decu uglavnom znači boravak napolju, često je to pored bazena, reke, jezera ili na moru. Vodu svakako treba koristiti za plivanje, ali u njoj može i da se igra i vežba. Za mlađu decu to je plićak i za njih ne treba ni postavljati neki određeni cilj. Sama voda, šljunak, pesak će povoljno uticati na njihov rast i razvoj. Za nešto stariju decu igra može da bude u vidu zadataka koje treba rešiti da bi bili motivisani.

  1. Napravite stazu sa preprekama do same vode (peškir neka preskoče, ispod presavijenog dušeka neka se provuku, u čamac ili bazenčić nek uskoče)

  2. Ko će pre da napuni koficu kamenčićima hvatajući i ubacujući ih prstima stopala

  3. Kreću se kroz vodu (u plićaku) kao rakovi, četvodonoške (stopala su ispod guze a ruke iza leđa)

  4. Iz vode izlaze kao mede, četvoronoške (oslanjajući se o ruke i sa ispravljenim nogama)

  5. U plićaku deca hodaju četvoronoške tako da im samo glava viri iz vode do određenog cilja (tata ili mama stoje na nekoliko metara udaljeni)

  6. Ako ima puno dece podele se u dve grupe, jedna napravi mrežu (stoje u krug i drže se za ruke), druga grupa su ribice koje plivaju unutra pokušavajući da izađu iz mreže dok ih ribari love

  7. Jedno dete je patka i pliva u plićaku, ostala deca su lovci, patka se spašava tako što zaroni kad lovac dopliva do nje

  8. U vodi do kolena deca rone pokušavajući da nađu, školjku, najveći kamen, da odjednom izvade što više kamenčića

  9. Jedno dete vodom iz kofice iscrtava put dok izlazi iz vode, sa što više krivina a ostali hodaju po njemu (ili kontrljaju loptu po njemu).

  10. vežbaju razne varijante hoda kroz vodu, brzo, sporo, sa visoko uzdignutim kolenima, unazad, na stranu, da skakuću na jednoj nozi, istovremeno na obe, u cik-cak i kako god vama ili njima padne na pamet

Sve varijante hoda mogu da se rade i u vodi u plićaku što će deci biti verovatno zanimljivije a i efekat će biti veći jer voda predstavlja otpor pa će se jačati mišići. Neka vežbanje bude uživanje i za vas i za dete.

Da bi ste uspešno sproveli vežbe napravite plan, u koje vreme će te vežbati (ujutru ili predveče kad nije velika vrućina), šta će te kog dana da radite, deca vole da znaju unapred jer im to daje sigurnost (budite organizovani), šta će ko da radi (za mlađu decu će se razlikovati aktivnosti, biće jednostavnije), odredite nagrade (nikako materijalne, pohvalite javno one koji su se isticali i ohrabrite sve ostale), animirajte što veći broj dece koja će vežbati a ako je vaše jedino, obavezno vi vežbajte sa njim.

Snezana MilanovićAutor: Snežana Milanović

diplomirani fizioterapeut, senzorno-integracijski pedagog, MarteMeo Therapist/Colleague Trainer, licencirani instruktor IAIM masaže beba i MISP masaže dece.

Osnivač „Centra za korektivnu gimnastiku“ 1997 i suosnivač Kabineta za senzornu integraciju i ranu intervenciju „Senzorijum“ 2017 u Beogradu. Stručni saradnik časopisa Pedijatar i Zdravo dete, brojnih portala namenjenih roditeljstvu i zdravom odrastanju beba i dece.

Kontakt: milanovic.fizio@gmail.com

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA