Vežbanje posle porođaja

Vežbanjem u prvim danima nakon porođaja podstiču se kontrakcije materice kojima se ona polako vraća u stanje pre trudnoće i u isto vreme sprečava zadržavanje preostalog sadržaja koji treba da se izbaci iz nje.

vezbe-na-lopti-posle-porodjaja-04

U poslednjim mesecima trudnoće i prvim posle porođaja većina žena manje hoda nego inače što za posledicu ima oslabljene mišiće nogu. To direktno utiče na smanjenu cirkulaciju i zadržavanje štetnih materija što dovodi do pojave i uvećanja celulita.

Čučnjevi su dobra zamena kada ne možete ili nemate vremena da idete u šetnju. Možete ih izvoditi čak i sa bebom u naručju.

  1. u stojećem položaju sa razmaknutin nogama i pravom kičmom spuštate se u polu čučanj i podižete

Ako ste pre trudnoće imale jaka bedra, sada će se još više uvećati jer se na tim mestima talože masne naslage, a nakon porođaja se sporo i teško skidaju, naročito ako dojite bebu.

Fizička neaktivnost dovodi do opuštanja ovih mišića pa i nakon gubitka težine oni ne mogu lako da dobiju pređašnji oblik.

Zato treba što pre započeti sa ciljanim vežbama oblikovanja, u ležećem položaju na boku:

  1. podizanje i spuštanje gornje noge
  2. gornja noga prebačena napred, podizanje donje noge
  3. istovremeno podizanje obe opružene noge

Vežbe za mišiće grudnog koša mogu se sporovoditi tek nakon prestanka dojenja,  u turskom sedu ili sedeći položaj na stolici:

  1. a) pritisak dlanom o dlan;

a1) stiskamo gumenu lopticu

  1. b) zakačene prste pokušavamo da razdvojimo;

Uz vežbe treba obratiti pažnju i na držanje tela. Ono se postepeno menjalo u prilagođavalo rastu stomaka tokom trudnoće, sada ga ponovo treba korigovati u novim uslovima.

Držanje tela uvežbavamo najpre stojeći pored kreveta uz pridržavanje, obazrivo  u prvim danima zbog mogućeg naglog pada pritiska ili pojave vrtoglavice. Kasnije uvežbavamo u stojećem položaju bez pridržavanja i hodu. Na kraju u sedećem položaju kada zaraste rana od epiziotomije.

Ako se odlučite da vežate u nekom fitness centru, možete  mesec dana od porođaja nakon  pregleda ginekologa. Obavezno napomenite fitness treneru da ste se nedavno porodili, ako dojite bebu ne bi trebalo da radite vežbe za gudi.

Snezana MilanovićAutor: Snežana Milanović

diplomirani fizioterapeut, senzorno-integracijski pedagog, SI Baby terapeut, MarteMeo Therapist/Colleague Trainer, licencirani instruktor IAIM masaže beba i MISP masaže dece.

Osnivač „Centra za korektivnu gimnastiku“ 1997 i suosnivač Kabineta za senzornu integraciju i ranu intervenciju „Senzorijum“ 2017 u Beogradu. Stručni saradnik časopisa Moj pedijatar i Zdravo dete, brojnih portala namenjenih roditeljstvu i zdravom odrastanju beba i dece. Stručni saradnik časopisa Pedijatar dijagnostičko-terapijske preporuke.

Kontakt: milanovic.fizio@gmail.com

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA