Nova sportska hrana – potočarka

Ona se obično ne smatra energetskom hranom, ali potočarka bi vam mogla dati snagu koja vam je potrebna pre odlaska u teretanu. Hranjivi sastojci u ljutim listovima smanjuju oštećenja DNK koja vežbanja izazovu, pokazuje istraživanje.

Iako vežbanje ima mnoge dobre strane, takođe dovodi i do prekomerne proizvodnje slobodnih radikala – opasnih molekula kiseonika za koje se smatra da učestvuju u svemu – od starenja do dijabetesa i raka. Izgleda da potočarka ima obilje antioksidansa koji čiste slobodne radikale. Ako se jede pre vežbanja, može da spreči oštećenje DNK.

Naučnici za sport sa Univerziteta Napier u Edinburgu uzeli su uzorke krvi deset zdravih mladih muškaraca i od njih tražili da jedu po kesicu potočarke dnevno tokom osam nedelja. Zatim su ih testirali na traci za trčanje, gde su trčali relativno brzo dok se nagib postepeno povećavao. Sportski naučnik Mark Fogarty je rekao da je to kao trčanje uz brdo koje postaje sve strmije. Na kraju je tim muškarcima ponovo analizirana krv. Par nedelja kasnije, ceo proces je ponovljen bez potočarke.

Rezultati su pokazali jasno povećanje oštećenja DNK nakon vežbanja – osim kada su subjekti jeli potočarku. Dr Fogarty je rekao da, iako smo svesni koliko je vežbanje dobro za naše telo, traka, tegovi i intenzivan trening ipak uzimaju svoj danak. Povećan zahtev tela za energijom može da dovede do nagomilavanja slobodnih radikala koji oštećuju DNK.

Istraživanje je otkrilo da konzumiranje relativno male količine potočarke svaki dan može da pomogne u podizanju nivoa važnih antioksidansa koji nam mogu pomoći u zaštiti tela i omogućiti nam da uživamo u balgodetima dobre kondicije. Ovo je zanimljiv korak napred u razvoju i istraživanju sportske ishrane.

Izvor: Žika.rs

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA