Montesori program: Pomozi mi da to uradim sam - Stranica 3 od 3 - Moj pedijatar
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
No Result
View All Result

Montesori program: Pomozi mi da to uradim sam

16/11/2017
in Škola, Vesti
0

„Cilj obrazovanja deteta u ranom detinjstvu ne bi trebalo da bude zatrpavanje dece činjenicama iz unapred određenog programa učenja, nego da se probudi i neguje detetova prirodna želja za učenjem.“ – Maria Montessori

montesori1

struktura broja, pamćenje

„Bingo“

Roditelj i dete biraju 15 – 20 predmeta iz kuće i stavljaju ih na poslužavnik. Na papiriće se ispisuju slova (ili slovarica) kojima počinje naziv izabranih predmeta. Papirići se stavljaju u činiju a svi predmeti u neprovidnu torbu. Roditelj i dete izvlače po četiri papirića i drže ih u tajnosti. Najpre roditelj izvlači jedan predmet  i predaje ga detetu. Ukoliko dete kod sebe ima papirić sa slovom na koje počinje naziv predmeta zadržava predmet. Ukoliko nema, predmet se vraća u torbu. Zatim dete izvlači jedan predmet i predaje ga roditelju. Pobednik je onaj učesnik koji prvi sakupi sve predmete čiji nazivi počinju na izvučena slova.

glasovna analiza reči, čulo dodira

„Na slovo na slovo“

Roditelj i dete biraju po tri predmeta iz kuće i stavljaju ih pojedinačno u neprovidnu torbu (kesu). U činiju se stavi nekoliko papirića na kojima su napisana slova (na početku velika štampana a zatim i mala štampana) . Važno je da su slova okrenuta na dole (da se ne vide). Najpre roditelj izvlači jednu ceduljicu. Zadatak je da u torbi opipavanjem pronađe predmet koji počinje na izvučeno slovo (ili se završavanja na to slovo ili u sebi sadrži to slovo) Zatim se uloge menjaju.

glasovna analiza, memorija, čulo dodira

Edukacija počinje od rođenja, a prve godine detetovog života su presudne za fizički i mentalni razvoj. Sloboda izbora u  pažljivo pripremljenoj okolini privući će većinu dece. U Montesori učionici dete ima slobodu izbora velikog broja didaktičkih materijala  raspoređenih po redu i oblastima ,a njegova prirodna radoznalost ga ,uz pomoć  vaspitača ,vodi. Manuelne aktivnosti i učenje pomoću čula  doprinose razvoju koncentracije i interesa za učenje. Materijali poseduju „kontrolu greške“ pa dete može samo vežbati što mu daje dodatni osećaj zadovoljstva. Dete koje je prošlo period  adaptacije (odvajanja od roditelja i privikavanje na Montesori vrtić) rado ulazi unutra,  trenutno smišlja ili  odabira šta će raditi (samostalno ili sa drugom decom) ili pak  prihvata  sugestije i predloge vaspitača koji ga upoznaje i uvodi u razne oblasti. Mešovita  grupa po uzrastu ( 3-6) omogućava mu da  razvije socijalne kontakte sa drugom decom (da razvije toleranciju ,da  uči od starijih, pomaže mladjma …).Pravila ponašanja kao i maniri kojima se uči  vremenom  mu pomažu  da se potpuno oseća nezavisnim i sigurnim  u sebe. Naravno to je dug proces, a zadatak odraslih je da pažljivo opserviraju i uvažavaju individualnost svakog deteta i time se vode u procesu edukacije.

„Okrenimo se detetu kao svetioniku naše budućnosti“ , Maria Montessori

Ko je bila Marija Montesori (1870-1952)?

Rođena  u Italiji, bila je prva žena doktor u Italiji. Razvila je svoju obrazovnu metodu krajem dvadesetog veka. Posvetila je život radu sa decom širom sveta. Napravila je skup materijala koji se i danas uspešno koristi u predškolskim i školskim ustanovama Monesori tipa širom sveta.

Uticaj Marije Montesori može se videti ne samo u brojnim školama koje nose njeno ime, već i korz oblasti dečje nege, obrazovanja i razvoja. Njene ideje su prihvatane sa velikim otporom a sada izgledaju prirodno kao usvojena gledišta na detinjstvo.

Dobila je brojna priznanja i napisala veliki broj knjiga o svom načinu rada.

Strana 3 od 3
Prethodna123
Tagovi: montesoriprogramučenje
ShareTweetSendSendShare
0

Komentari 0

Ostavi komentar

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Povezani članci

koliko igračaka

Pedagog objasnio koliko igačaka treba da ima dete

08/05/2025
alergijski rinitis

Alergijski rinitis – drugačiji pristup

07/05/2025
ćutanje

Ako dete kažnjavate ćutanjem, znajte da je to jedna od najbolnijih kazni

06/05/2025
tuzno dete

Iz psihološke ordinacije: Važno je i da roditelji „poprave“ sebe

05/05/2025
Prikaži još

Vesti

Mikroplastika u žvakama

Od­lo­žen za­vr­šni is­pit za osma­ke

Produžetak školske godine: Od pet dana u osnovnim školama, do 25 u gimnazijama

Alimentacioni fond dobro rešenje, pomaže ženama da ostvare svoje pravo

Rutina nege za mame – put ka osveženju i unutrašnjoj harmoniji

Instagram

Moj pedijatar

Copyright © 2023.
Moj Pedijatar

ODRICANJE ODGOVORNOSTI
Materijal koji je preuzet s interneta smatra se javno dostupnim, ukoliko nije drugačije navedeno. U slučaju da postoji problem ili greška u vezi s autorskim pravima na određeni materijal, povreda autorskih prava je učinjena nenamerno. Nakon predstavljanja dokaza o autorskim pravima, sporni materijal će odmah biti uklonjen sa sajta.

  • O nama
  • Marketing
  • Politika poslovanja
  • Kontakt

Pratite nas na društvenim mrežama

No Result
View All Result
  • Početna strana
  • Beba
  • Dete
  • Porodica
  • Ishrana
  • Pedijatar
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
  • Najnovija pitanja
  • Pretraga pitanja i odgovora