Koja pitanja podstiču razmišljanje kod dece? - Moj pedijatar
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
No Result
View All Result

Koja pitanja podstiču razmišljanje kod dece?

30/08/2016
in Mališani, Školarci
0

Poznato je da pitanja, a ne odgovori, oblikuju proces usvajanja novih saznanja. Kako treba da izgledaju pitanja koja bi podstakla aktivno angažovanje u učenju i razmišljanje kod dece predškolskog uzrasta?

ucenje

Prema Blumovoj hijerarhiji, svaki nivo zavisi od sposobnosti učenika da izvrši prethodni nivo ili prethodne nivoe (faze). Na primer, učeniku koji primenjuje znanje (faza 3) neophodno je da raspolaže određenim informacijama (faza 1) i u isto vreme razume te informacije (faza 2). Blum je smatrao da je učenje proces i da je uloga nastavnika da pokuša da podstakne proces razmišljanja učenika i približi ga, što je moguće više, nivoima sinteze i evaluacije. Nastavnici koji žele da unaprede svoje testove ili diskusiju na času otkriće da će sastavljanje njih prema Blumovom modelu učiniti njihov zadatak mnogo jednostavnijim. Takođe će garantovati grupu pitanja na svim kognitivnim nivoima i navesti učenike da koriste neophodno kritičko razmišljanje.

Primena revidirane Blumove taksonomije u nastavi

Tokom 1990-ih Blumovi sledbenici Anderson i Krejtvol izvršili su reviziju njegove taksonomije kako bi je prilagodili i učinili relevantnom za učenike i nastavnike 21. veka. Prema ovoj reviziji, sinteza – shvaćena kao kreiranje novog, rangirana je iznad evaluacije – kao sposobnosti upoređivanja različitih rešenja s obzirom na dati set kriterijuma.

Koncept taksonomije je da sa svakim narednim nivoom učenja pitanja gradacijski postaju sve teža. Na taj način pitanja višeg reda zahtevaju dublje razmišljanje i omogućavaju deci da prošire svoje znanje i perspektivu o raznim stvarima i temama, kao i da unaprede svoje misaone procese.

Zahvaljujući Blumovoj taksonomiji, roditelji i vaspitači mogu lako da prate napredak koji su postigli predškolci. Potrebno je samo da se usredsrede na sposobnost mališana da odgovore na pitanje narednog nivoa učenja. Prema Nacionalnoj asocijaciji za obrazovanje dece ranog uzrasta, deca uzrasta od tri godine su konkretni mislioci. To znači da su njihov govor i razmišljanje linearni i fokusirani na ono što se fizički nalazi pred njima. Starija deca, sa druge strane, imaju sposobnost da se pomere na hijerarhijskoj lestvici do faza koje omogućavaju apstraktne načine razmišljanja. Mnogi mališani sa četiri godine učestvuju u igri uloga i aktivnostima koje razvijaju maštu. Tako drveni štap koji su pronašli napolju postaje viljuška ili kašika. Na taj način predškolci bi mogli da odgovaraju na komplikovanija pitanja nego mlađa deca.

Prilikom primene tehnike postavljanja pitanja koja prati Blumovu taksonomiju u predškolskim ustanovama, primećeno je da su neki trogodišnjaci i većina mališana sa četiri godine u stanju da prate apstraktne koncepte razmišljanja uključujući analiziranje, evaluaciju i stvaranje. NAEYC navodi da roditelje i vaspitače ne treba da brine ukoliko sva deca ne mogu da odgovore na zahtevnija pitanja. Mališani se razvijaju različitim tempom i zato je nekima možda potrebno više vremena da razviju apstraktnije nivoe razmišljanja.

Postavljanje pitanja deci van učionice

Roditelji kod kuće takođe mogu da podstaknu razvoj veština razmišljanja i učenja kod svoje dece na isti način kao što to čine njihovi vaspitači i nastavnici. U tom smislu, dobra polazna osnova je da roditelji prate i vode evidenciju o tome koliko često su njihovi mališani u prilici da odgovaraju na različita pitanja, kao i da li im se postavlja prava kombinacija pitanja u pogledu zastupljenih nivoa razmišljanja. Osim toga, važno je da deca imaju dovoljno potrebnih informacija kako bi mogla na njih da odgovore. Korisno je da se mališanima posle čitanja određene priče postave osnovna pitanja kao što su: Ko? Gde? Kada? Kako? Takva pitanja mogu da se ispišu na karticama i zalepe na stranice knjige, koja će deci služiti kao podsetnik. Osim toga, deca mogu da se ohrabre da odgovaraju na teža pitanja kako bi ostvarila napredak. Ipak, nikako ne budite obeshrabreni ukoliko deca nisu u stanju da tačno odgovore na komplikovanija pitanja. Njihovi odgovori i dalje mogu da vas iznenade.

Fondacija Novak Đoković

Strana 2 od 2
Prethodna12
Tagovi: pitanjapodsticanje deceučenje
ShareTweetSendSendShare
0

Komentari 0

Ostavi komentar

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Povezani članci

govor

Govor i jezik najsavršenije i najsloženije čovekove sposobnosti

16/06/2025
sisanje palca

Istureni zubi zbog sisanja palca

16/06/2025
spf seba med

„Mama vidi razliku“

12/06/2025
strah od stomatologa

Koje su to najčešće greške koje roditelji prave, pa njihova deca razviju strah od odlaska kod zubara

12/06/2025
Prikaži još

Vesti

Becutan Talks: Svesno, a ne savršeno roditeljstvo

Istraživanje: Kakav uticaj na zdravlje ima kisela voda

Dečji psihijatar dr Grujičić: Dolaze roditelji i kažu mi, doktore, on ne ispušta telefon. I onda, ja izađem u čekaonicu gde sede mama i ćerka i obe na telefonima

05.jun – Svetski dan zaštite životne sredine

Istraživanje: Šta su deca pretraživala i gledala na mreži ove godine

Instagram

Moj pedijatar

Copyright © 2023.
Moj Pedijatar

ODRICANJE ODGOVORNOSTI
Materijal koji je preuzet s interneta smatra se javno dostupnim, ukoliko nije drugačije navedeno. U slučaju da postoji problem ili greška u vezi s autorskim pravima na određeni materijal, povreda autorskih prava je učinjena nenamerno. Nakon predstavljanja dokaza o autorskim pravima, sporni materijal će odmah biti uklonjen sa sajta.

  • O nama
  • Marketing
  • Politika poslovanja
  • Kontakt

Pratite nas na društvenim mrežama

No Result
View All Result
  • Početna strana
  • Beba
  • Dete
  • Porodica
  • Ishrana
  • Pedijatar
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
  • Najnovija pitanja
  • Pretraga pitanja i odgovora