Kako da odolite “lošoj” hrani

Evo kojim se tehnikama neki sladokusci i ljubitelji dobrog zalogaja služe da bi odoleli iskušenju, odnosno “lošoj” hrani.

Foto: Pixabay

Ponekad je stvarno teško odoleti nekoj hrani, a posebno kada je reč o slatkišima ili brzoj hrani. Nije strašno ako ponekad dozvolite sebi da uživate u ovakvoj hrani, ali nije dobro po zdravlje ako to redovno jedete. Ipak, ponekad je stvarno teško odupreti se želji ili pojesti, recimo, samo jedan kolač…

Ali, kako nekim ljudima uspeva da odole ovakvoj hrani? Istraživanja pokazuju da se ljudi koriste različitim tehnikama kako bi u tome uspeli, a neke od njih možda pomognu i vama.

Naime, 25 ljudi čija je starost u proseku 37 godina i koji imaju normalan tj. zdrav indeks telesne mase, otkrilo je svoje tehnike za odolevanje slatkišima i drugim “zabranjenim” namirnicama.

Neki od njih to rade tako što sebi ograničavaju dostupnost ovakve hrane. To znači da ili sklanjaju slatkiše sa vidnog mesta u kući ili ih uopšte ne drže u kući. Takođe, neki od njih prave listu za kupovinu namirnica na nedeljnom nivou, kako bi izbegli češće odlaske u prodavnicu i izbegli priliku da u prodavnici dođu u iskušenje da kupe slatkiše.

Učesnici studije koriste se i različitim mentalnim strategijama kako bi ograničili unos ovakve hrane. Neki od njih sebi bukvalno zabranjuju da jedu određenu hrane jer kažu da nikada ne mogu da se zaustave na toj maloj količini ako počnu da jedu. Drugi imaju fleksibilniji pristup – dozvoljavaju sebi da ponekad uživaju u ovoj “nezdravoj” hrani, ali unapred planiraju kada će to biti. Na primer, isplaniraju da dozvole sebi da dva puta nedeljno uživaju u slatkišima, unapred određujući kog dana će to biti, šta će i koliko tačno jesti, i drže se tog plana.

Nekima je važbanje strategija koja im pomaže da odole iskušenju. Učesnici istraživanja kažu da im vežbanje smanjuje osećaj gladi i želju da jedu “loše” namirnice, dok drugi jednostavno ne žele da “ponište sav trud” tako što će vežbati, a onda jesti nezdravu hranu.

Na kraju, neki učesnici su uspeli da odole ovakvoj hrani tako što unapred planiraju i pripremaju svoje obroke, dodajući da im je jako važno da tačno znaju šta je u obroku koji jedu, ali i da sami unapred odrede porciju i vreme kada jedu.

Dakle, postoji više načina koji mogu da vam pomognu da odolite nezdravim namirnicama, a možda baš neki od ovih načina može da vas motiviše i pomogne vam.

Da li i vi i imate neki “trik” pomoću kojeg uspevate da odolite slatkišima i brzoj hrani?

Mondo

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA

twenty − thirteen =