Trećaci mešaju ćirilicu i latinicu
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
No Result
View All Result

Trećaci mešaju ćirilicu i latinicu

22/09/2023
in Vesti
0

U toku raspusta đaci zaborave bar deset odsto lekcija, a neki i više od pola gradiva, pokazalo inicijalno testiranje u školama

Foto: Canva

Osnovci koji su ovog septembra krenuli u treći razred nisu najbolje savladali latinicu, mešaju je s ćirilicom i pritom neretko brkaju pisana i štampana slova. Iz matematike se spotiču o razlomke, a mnogi će morati da utvrde i tablicu množenja i deljenja. Ovo su najčešći rezultati inicijalnog testiranja osnovaca. Reč je o proveri znanja koje se ne ocenjuje a urađena je prošle nedelje da bi se videlo šta su đaci do sada dobro naučili a gde znanje škripi. Suština je da se uvidi koje su to lekcije ili nastavne oblasti koje će učitelji i nastavnici morati dodatno da im objasne.

Bilo je i đaka koji ovo testiranje nisu ozbiljno shvatili pa su predavali prazne papire. Uglavnom, pokazalo se da su iz prethodne školske godine više zapamtili mlađi nego stariji osnovci, a iz predmeta koje po rasporedu imaju četiri ili pet časova nedeljno, gradivo koje su poslednje učili ostalo je nedorečeno i nedovoljno savladano. Podsetimo, prošlu školsku godinu obeležile su majske tragedije zbog čega je redovna nastava prekinuta dve sedmice ranije.

Rezultati inicijalnih testiranja ne odstupaju u značajnoj meri od očekivanih, ocenjuje za „Politiku” Anđelka Mirković, direktor prestoničke Osnovne škole „Danilo Kiš”. U ovoj kući znanja poslednje dve nedelje prethodne školske godine, kaže ona, mlađi osnovci su dolazili u školu kao da redovna nastava nije prekinuta, a učitelji su uspeli da obrade planirano gradivo i kroz tematske dane i organizaciju časova po tadašnjim uputstvima prosvetnog vrha.

− Inicijalni testovi su pokazali da učenici ne čitaju dovoljno pažljivo instrukcije za rešavanje zadataka, a uočeno je i da trećaci mešaju ćirilično i latinično pismo, što je i očekivano u tom uzrastu. U starijim razredima testovi su urađeni s visokim procentom uspešnosti, s tim da je peti razred najuspešniji. Za svaki predmet napravljeni su planovi nadoknade gradiva na redovnim časovima, dopunskoj i dodatnoj nastavi iz oblasti u kojima su učenici pokazali slabija postignuća, kao što su, na primer, sistem zavisnih rečenica iz srpskog jezika ili iz matematike površina trougla ‒ objašnjava Mirkovićeva.

Detaljnija analiza za srpski jezik i matematiku, predmete iz kojih osnovci imaju najviše časova u toku godine, koju je za naš list predočio Miomir Dragaš, direktor beogradske OŠ „Ivan Goran Kovačić”, pokazuje da se u toku letnjeg raspusta izgubilo najmanje deset odsto znanja učenika, a neki su zaboravili i više od polovine gradiva.

Iskazana u procentima uspešnost u rešavanju inicijalnih testova učenika trećeg razreda u ovoj školi iznosi 66 odsto, iz matematike 79 odsto. Sadašnji četvrtaci zapamtili su 87 odsto gradiva iz srpskog i 77 odsto matematike. U petom razredu prosečan uspeh je 65 odsto iz srpskog, iz matematike 72 procenta… Najlošija su postignuća osmaka, iz srpskog svega 53 odsto, a iz matematike zabrinjavajući ‒ 31 procenat. Šta pokazuje tako loš uspeh osmaka iz predmeta koje moraju polagati na maloj maturi?

‒ Znači da je prošle školske godine na kraju sedmog razreda bilo đaka i za popravni ispit a da je sada bilo i neodgovornih. Očekivano je da su deca još opuštena, još se uhodavaju u školske obaveze posle letnjeg raspusta. Nisu se pripremali za ovo testiranje, nije ni trebalo jer to ne bi bila realna slika njihovog znanja. Problem je što su neka deca, kao kod nas osmaci, ovoj proveri pristupila i neodgovorno. Tako je u jednom odeljenju njih deset posle nekoliko minuta predalo prazne papire, zato što „nisu bili spremni da rade zadatke”. Nama su i to važni signali za dalji rad. Preduzimaju se mere, roditelji se pozivaju, dopunska nastava je obavezna, uključujemo se i ja kao direktor i stručne službe da bi deca uspešno savladala sve što treba. Prvi presek, pokazuje da su sadašnji učenici četvrtog razreda ponajbolji. Još se rade analize. Predmetni nastavnici nisu posebno navodili gde je zapelo i šta mora da se popravi, a generalno imamo dobru decu i kvalitet nastave na zavidnom nivou ‒ ističe Dragaš.

Politika

Tagovi: raspustškolaznanje
ShareTweetSendSendShare
0

Komentari 0

Ostavi komentar

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Povezani članci

koliko igračaka

Pedagog objasnio koliko igačaka treba da ima dete

08/05/2025
alergijski rinitis

Alergijski rinitis – drugačiji pristup

07/05/2025
ćutanje

Ako dete kažnjavate ćutanjem, znajte da je to jedna od najbolnijih kazni

06/05/2025
tuzno dete

Iz psihološke ordinacije: Važno je i da roditelji „poprave“ sebe

05/05/2025
Prikaži još

Vesti

Mikroplastika u žvakama

Od­lo­žen za­vr­šni is­pit za osma­ke

Produžetak školske godine: Od pet dana u osnovnim školama, do 25 u gimnazijama

Alimentacioni fond dobro rešenje, pomaže ženama da ostvare svoje pravo

Rutina nege za mame – put ka osveženju i unutrašnjoj harmoniji

Instagram

Moj pedijatar

Copyright © 2023.
Moj Pedijatar

ODRICANJE ODGOVORNOSTI
Materijal koji je preuzet s interneta smatra se javno dostupnim, ukoliko nije drugačije navedeno. U slučaju da postoji problem ili greška u vezi s autorskim pravima na određeni materijal, povreda autorskih prava je učinjena nenamerno. Nakon predstavljanja dokaza o autorskim pravima, sporni materijal će odmah biti uklonjen sa sajta.

  • O nama
  • Marketing
  • Politika poslovanja
  • Kontakt

Pratite nas na društvenim mrežama

No Result
View All Result
  • Početna strana
  • Beba
  • Dete
  • Porodica
  • Ishrana
  • Pedijatar
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
  • Najnovija pitanja
  • Pretraga pitanja i odgovora