Zašto je važno ispraviti ponašanje, a ne emocije kod dece

Deca moraju biti svesna da su negativne emocije deo života, a osnovna lekcija koju treba naučiti je da ponekad morate delovati upravo suprotno od onoga što osećate.

Učenje deteta da upravlja svojim emocijama je neprocenjivo.

Kada naučimo dete da su njihove emocije normalna reakcija na moždane aktivnosti i da je sve u redu, vrlo je verovatno da će oni naći društveno primeren način da se s njima suoči, a ponašanje će se ispraviti.

Kako pomoći detetu da razume svoja osećanja?

Označavanje emocija.

Dete se može i treba dobro naučiti da imenuje svoja osećanja. Na taj način će ih moći razvijati.

Na primer:

„Vidim da se osećaš stvarno razočarano što danas nećeš izaći u park.“

Zadatak roditelja u ovakvoj situaciji je da pokaže detetu da je moguće suočiti se sa negativnim osećanjima na prihvatljiv način.

Ako se dete ponaša neprimereno, mora razumeti da će doći do posledica. Ako starije dete u porodici razbije bratovu igračku jer je ljuto, mora biti svesno da njegovo ponašanje ne može proći nezapaženo. U takvim trenucima moramo detetu jasno reći da će njegovo ponašanje imati posledice, a ne njegova osećanja.

Emocije ne bi trebalo da opravdaju baš sve akcije. Ako nam dete kaže da nije u stanju da napiše domaći zadatak jer je uznemireno ili tužno, to nije razlog da otkažete ili odložite pisanje domaćeg zadatka. Ovo je način da pokažete detetu da je odgovorno za svoje ponašanje.

Izvor: Zelena učionica

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA