Pomozite tinejdžeru da izbegne sukobe u grupnoj komunikaciji – chatu

Grupno dopisivanje je popularni  alat koji koriste deca, a posebno tinejdžeri ali i odrasli kako bi razgovarali sa više ljudi istovremeno. Uglavnom se koriste aplikacije poputi Vibera, WhatsApp-a…

Foto: Pixabay

Tinejdžeri ga često koriste  za običan svakodnevni razgovor s grupom prijatelja. U grupnom chatu, bez obzira ko ga je započeo, svi prisutni u grupi mogu “upasti” i napisati poruku kada god požele.

Nije retko da grupni chatovi mogu postati društvena “katastrofa” ukoliko se desi nešto što podstakne nesporazum. Vrlo brzo ovakav vid komunikacije usled manjka konteksta, verbalnog razumevanja, odgovornosti za izrečeno može prerasti u leglo drame.

Ako ste bili u prilici da prisustvujete tome kod vašeg deteta, čini vam se da je to dovoljno da zabranite grupne četove, obrišete grupe na uređaju.

Ipak, takvu situaciju treba iskoristiti da dete naučite kako da se ponaša kada upadne u sukob, da ne eskalira, kao i da razvije važne društvene veštine.

Tinejdžerima je teško da izađu iz grupnog chata iz više razloga, posebno iz straha da ne ispadnu glupi ako napuste grupu.

Saveti kojima možete pomoći da se izbegnu sukobi u grupnom chatu

  • Podsetite dete da je uvek moguće uraditi Screenshot i da prepiska ode i van grupe. Pomozite da dete shvati da razgovori u grupi nikada nisu privatni ni tajni.
  • Neka osmisle akronime da bi držali pozitivan smer prilikom razgovora (npr. #TDM – To much drama) i neka se međusobno opominju ako razgovor krene u lošem pravcu
  • Naučite dete da uvek može da promeni temu, ako postane neprijatno. Stari štos, ali još uvek radi… npr. Da li ide neko na utakmicu? i sl.
  • Ohrabrite dete da razjasni neprijatnu situaciju npr. Da li se šališ ili stvarno tako misliš?
  • Naučite ih da budu ljubazni. Da ne izgovaraju ono što bi bilo neprijatno da i sami čuju u grupi, javno. Zbog svoje udaljenosti, dopisivanje (posebno pred publikom) može izazvati iskru i arogancije i podstaknuti pregrube reči. Ako je rečeno nešto bolno ili uvredljivo, naučite  dete da se odmakne i odmori pre nego odgovori.
  • Neka koristi emotikone. Te male sličice mogu biti dobar posrednik koje dete ima. Mogu izazvati smeh, šalu ili prebroditi nedostatak  fizičkog  kontakta online komunikacije
  • Ukoliko dodje do sukoba, savetujte dete da reši problem lice u lice, objasnite da se tako prijateljstva mogu učvrstiti npr. Želim da pričamo o tome lice u lice, da bi se bolje razumeli.

Ukoliko ipak vidite da su sukobi u grupnoj komunikaciji česti, da se možda uvećavaju do nivoa maltretiranja, savetujte detetu da iskoristi roditeljsku zabranu i kaže prijateljima da mu roditelji ne dozvoljavaju da učestvuje u grupnim chatovima

Komunikacija je često i odraslima teška, a možete zamisliti kako je tek tinejdžerima  ukoliko mu dozvolite da bude dostupan 24h u digitalnoj halabuci.

Naučite dete društvenim veštinama koje će mu olakšati grupnu komunikaciju, da znaju i da imaju pravo da se povuku i da ne moraju biti dostupni kad god neko poželi.

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA