Naučnici tvrde: Obrazovni sistem "ubija"dečiju kreativnost
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
No Result
View All Result

Naučnici tvrde: Obrazovni sistem „ubija“dečiju kreativnost

26/05/2023
in Vesti
0

Dr Džordž Land šokirao je publiku kada je objavio šokantne rezultate testa kreativnosti razvijenog za NASA-u, ali koji je naknadno korišćen za testiranje školske dece

Foto: Pixabay

Pre mnogo godina NASA je kontaktirala sa dr Džordžom Landom i Bet Jarman kako bi razvila visoko specijalizovani test koji će im dati sredstva za delotvorno merenje kreativnih potencijala NASA-inih raketnih naučnika i inženjera, piše Ideapod.

Test se pokazao vrlo uspešnim za NASA-ine svrhe, ali naučnicima su ostavili nekoliko pitanja za dalja istraživanja: odakle dolazi kreativnost? Jesu li neki ljudi rođeni sa njom ili se ona uči? Ili to proizlazi iz našeg iskustva?

Naučnici su tada testirali 1.600 dece u dobu između 4 i 5 godina. Njihov test merio je sposobnost da se problemima pristupi sa novim, različitim i inovativnim idejama, a ono što su otkrili ih je šokiralo.

Procenat dece koja su ušla u kategoriju mašte koja je u granicama genijalnosti bio je punih 98 posto!

Ali ovo nije kraj priče. Naučnici su bili toliko zaprepašteni da su odlučili da naprave longitudinalnu studiju i ponovo ispitaju decu, pet godina kasnije kad su imali deset godina.

Novi rezultat je pokazao da samo 30 posto te iste dece spada u kategoriju mašte koja je u granicama genijalnosti.

Kad su deca testirana sa 15 godina, procenat je pao na 12 posto!

A šta je sa odraslima? Koliko nas je još uvek u kontaktu sa našim kreativnim genijem nakon godina školovanja?

Nažalost, samo 2 posto.

Za one koji sumnjaju u doslednost tih rezultata – ili misle da bi to mogli da budu izolovani slučajevi – ti rezultati zapravo su bili ponavljani više od milion puta, piše Gavin Nascimento čiji je članak prvi put upozorio na ovu neverovatnu studiju i njegovu šokantnu implikaciju: školski sistem, naše obrazovanje, udaljava nas od našeg kreativnog genija.

“Razlog za to nije previše teško shvatiti; škola, kako to jasno zovemo, institucija je koja je uspostavljena kako bi služila željama vladajuće klase, a ne običnih ljudi”, navodi se u članku.

“Da bi takozvana elita mogla da održava svoje raskošne životne stilove otvorenog luksuza – tamo gde najmanje pridonose, ali uživaju najviše – shvataju da deca moraju da budu zaglupljena i mora da im bude ispran mozak kako bi prihvatili njihov gramzivi sistem nametnute oskudice, beskrajnog iskorišćavanja i neprekidnog rata”, piše Nascimento.

Šta sada? Može li da se regeneriše naša kreativnost?

Land kaže da imamo sposobnost da budemo ponovo na 98 posto ako želimo. Iz onoga što su otkrili iz studije sa decom i od načina na koji mozak funkcionše, postoje dve vrste razmišljanja koje se odvijaju u mozgu. Obe se koriste različitim delovima mozga i to je sasvim drugačija vrsta paradigme u smislu kako ono oblikuje nešto u našem umu.

Jedna se zove divergentna – to je mašta, koja se koristi za stvaranje novih mogućnosti. Druga se naziva konvergentna – kada donosite odluke, testirate nešto, kritikujete, procenjujete.

Dakle, divergentno razmišljanje deluje poput akceleratora, a konvergentno razmišljanje deluje kao kočnica.

“Otkrili smo šta se događa sa tom decom kada ih školujemo – podučavamo ih da istovremeno koriste obe vrste razmišljanja”, kaže Land.

Kada neko zatraži od vas da smislite nove ideje i vi ih iznesete, ono što će vam u školi reći je: “Pokušali smo to ranije”, “To je glupa ideja”, “Neće funkcionistai” i tako dalje.

Evo što moramo prestati da radimo:

“Kad zapravo gledamo u unutrašnjost mozga, vidimo da se neuroni međusobno suprotstavljaju i zapravo smanjuju moć mozga jer stalno procenjujemo, kritikujemo i cenzurišemo”, kaže Land.

“Ako delujemo pod strahom, koristimo manji deo mozga, ali kad koristimo kreativno razmišljanje, mozak živne.”

Šta je rešenje?

Moramo ponovno da pronađemo tog petogodišnjaka u sebi. Ta sposobnost koju mi ​​kao petogodišnjaci posjedujemo nikada se ne gubi.

“To je nešto što vežbate svaki dan kada sanjate”, podseća nas Land.

Kako ćete pronaći tog petogodišnjaka?

Land nas izaziva sve: Sutra, uzmite viljušku, probudite petogodišnjaka i smislite 25 ili 30 ideja kako ćete poboljšati tu viljušku.

Prevela: Suzana Prnjak za atma.hr

Izvor: Atma.hr / Yumama

Tagovi: istraživanjakreativnostškola
ShareTweetSendSendShare
0

Komentari 0

Ostavi komentar

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Povezani članci

spf seba med

„Mama vidi razliku“

12/06/2025
strah od stomatologa

Koje su to najčešće greške koje roditelji prave, pa njihova deca razviju strah od odlaska kod zubara

12/06/2025
fiziolosko mucanje

Šta je fiziološko mucanje kod dece i kako ga prevazići

11/06/2025
herpes zoster

Herpes zoster

10/06/2025
Prikaži još

Vesti

Becutan Talks: Svesno, a ne savršeno roditeljstvo

Istraživanje: Kakav uticaj na zdravlje ima kisela voda

Dečji psihijatar dr Grujičić: Dolaze roditelji i kažu mi, doktore, on ne ispušta telefon. I onda, ja izađem u čekaonicu gde sede mama i ćerka i obe na telefonima

05.jun – Svetski dan zaštite životne sredine

Istraživanje: Šta su deca pretraživala i gledala na mreži ove godine

Instagram

Moj pedijatar

Copyright © 2023.
Moj Pedijatar

ODRICANJE ODGOVORNOSTI
Materijal koji je preuzet s interneta smatra se javno dostupnim, ukoliko nije drugačije navedeno. U slučaju da postoji problem ili greška u vezi s autorskim pravima na određeni materijal, povreda autorskih prava je učinjena nenamerno. Nakon predstavljanja dokaza o autorskim pravima, sporni materijal će odmah biti uklonjen sa sajta.

  • O nama
  • Marketing
  • Politika poslovanja
  • Kontakt

Pratite nas na društvenim mrežama

No Result
View All Result
  • Početna strana
  • Beba
  • Dete
  • Porodica
  • Ishrana
  • Pedijatar
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
  • Najnovija pitanja
  • Pretraga pitanja i odgovora