Kifoza kičme

Poznato je da je kičmeni stub osnovni nosilac uspravnog stava i težine svih gornjih ekstremiteta. Baš zato on predstavlja često mesto različitih deformacija (krivljenja) koje mogu zahvatiti čitav kičmeni stub ili samo njegove pojedine delove. Jedna od deformacija kičmenog stuba je kifoza.

KIFOZA –u narodu poznato kao grba

Šta je kifoza?

 

Kifoza je krivljenje kičme koje nam daje pogrbljenost.Najčešće se javlja u grudnom (leđnom) delu kičmenog stuba.

Podela  i uzrok

 

Kifoza može biti urođena i stečena. Urođene kifoze se javljaju kod dece koja se rađaju sa određenim sindromima. Kod stečenih deformacija najčešći uzrok je rahitis, razne povrede u predelu kičmenog stuba, loše držanje tela tj.loše navike (nepravilno sedenje u školskoj klupi i neodgovarajuće klupe).

Kako izgleda dete koje ima kifotično držanje?

 

glava je savijena unapred

-ramena pomerena unapred

-pojačana pogrbljenost u leđnom predelu

-grudi uvučene

-lopatice istaknute i odvojene od kičmenog stuba

-stomak mlitav i ispupčen

-kolena lako savijena i pomerena unapred

Lečenje

 

Kada se primeti da dete ima loše držanje, prvo je potrebno utvrditi uzrok tj. šta je dovelo do toga, a zatim krenuti sa korektivnim vežbama kojima ćemo ojačati mišiće leđa, a istegnuti skraćene mišiće prednje strane grudnog koša. Takodje, potrebno je aktivirati najveći deo mišića celog tela jer će se tako postići i popraviti opšte stanje organizma u celini. Sa vežbama treba početi odmah jer u početnom stadijumu, zahvaćeni su samo misići pa se uz redovno i uporno vežbanje sve može korigovati. Ne smemo dozvoliti da do promena dodje na tetivama i koštanom sistemu jer nam je tada potrebno mnogo više napora za korekciju, a rezultati nisu uvek zadovoljavajući.Kod težih oblika potrebne su i hiruške intervencije.Vežbe treba izvoditi svakodnevno. U početku svaku vežbu treba ponoviti 5-6 puta, a zatim postepeno povećavati broj ponavljanja 10-15 puta.

Zaključak

 

Ukoliko ste primetili da vaše dete ne drži pravilno leđa, obavezno  konsultujte lekara ,a zatim krenite sa vežbama. Nemojte ih odlagati. Odlaganjem nećete rešiti problem i on neće nestati sam od sebe. Odlaganjem možete dovesti dete u mnogo težu situaciju gde će mu biti potrebno više truda i napora da se sve koriguje. Zato vežbajte sa vašim detetom po uputstvu ili ga prepustite stručnom licu-fizioterapeutu koje će sprovesti vežbe.

Olja Antonijević, viši fizioterapeut

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA