Kako vratiti telo u formu nakon trudnoće

Devet meseci žensko telo je siguran dom za stvaranje i razvoj novog života, zbog čega prolazi kroz različite promene. Tokom trudnoće žena se menja i psihički i fizički pod dejstvom hormona.

Kada beba dođe na svet počinje potpuno nova etapa za novopečenu mamu, ali se i njeno telo polako vraća u normalu. 

Ovaj proces ponekad može da bude dugotrajan, ali postoje načini da se olakša.

Ishrana nakon porođaja – da li praktikovati dijete?

Najočiglednija promena tokom trudnoće je povećanje kilaže, što je neophodno za pravilan razvoj ploda. Nakon porođaja dodatni kilogrami prestaju da budu poželjni, te žene najčešće posežu za redukovanjem ishrane kako bi se što pre vratile na željenu kilažu. Ipak, rešenja kao što su medicinska dijeta, ili popularne dijete koje funkcionišu po principu da za što kraće vreme izgubite što više kilograma nikako nisu preporučljiva.

Većina popularnih dijeta prilagođena je za unos 1.200 kalorija dnevno, što se nikako ne preporučuje za mame koje doje. Koliko je zdravlje organizma novopečene mame važno za bebu najbolje se vidi kroz dojenje. U periodu dok se beba hrani majčinim mlekom, potrebno je da žena unosi između 1800 i 2000 kalorija, kako bi njeno telo prozivelo dovoljno mleka. A ovo je sasvim dovoljan razlog da se zaboravi na radikalne dijete.

Umereno redukovanje ishrane

Bez obzira što se dijete ne preporučuju, određene izmene u ishrani su svakako moguće jer će one, osim smanjenju kilaže, doprineti i zdravlju mame i bebe. Prilikom dojenja, žena može praktikovati umeren režim ishrane, koji podrazumeva 500 kalorija manje na dnevnom nivou. 

Takođe, nešto što nije revolucionarno otrkriće, ali ga često zaboravimo – izbacivanje nezdrave i brze hrane, kao i grickalica. Osim što ni na koji način ne doprinose kvalitetu mleka, ove namirnice neće doprineti ni vašoj kilaži. Ukoliko ste se navikli da se tokom trudnoće počastite čokoladom, kolačem, grickalicama ili nečim nalik ovome, sada je pravo vreme da tu naviku odstranite.

Fizička aktivnost – kako trenirati posle trudnoće?

Odličan način da vratite svoje telo u formu, ali i da ojačate svoj duh, povratite balans, pa čak i da izbegnete stanja kao što je postporođajna depresija, jeste praktikovanje neke fizičke aktivnosti nakon porođaja. Međutim, i u ovom slučaju morate da počnete polako. Posle prirodnog porođaja bez komplikacija, sa fizičkom aktivnošću može da se počne nakon šest nedelja. 

Ako ste se porađali carskim rezom, ili ste imali otežan porođaj trebalo bi da sačekate osam nedelja uz obavezno savetovanje sa ginekologom, što treba uraditi i posle prirodnog porođaja jer predrostrožnost nikada nije višak. Nakon savetovanja sa ginekologom, na red će doći odabir treninga koji će biti prilagođen mogućnostima vašeg tela.

Bilo da vežbate sa ličnim trenerom, na grupnom treningu ili samotalno kod kuće, u početku ne bi trebalo da trenirate duže od trideset minuta i to do tri puta nedeljno. U zavisnosti od toga kojom se brzinom oporavlja vaše telo, odredićete povećanje intenziteta. S obzirom da vas sa novorođenčetom čeka mnogo neprospavanih noći, vodite računa da ne izgubite previše energije i da se ne preforsirate.

Vežbe koje podstiču brži postporođajni oporavak

U prvom delu oporavka veoma je bitno da radite na obnovi mišića karlice i karličnog dna, kao i dubinskih mišića stomaka. Ukoliko izbegnete ove vežbe, navedeni mišići mogu znatno oslabiti što kasnije može dovesti do neprijatnih posledica, kao što su nevoljno mokrenje, prolaps organa male karlice, kao i bol u donjim leđima.

Veoma je bitno da se ne rade klasični trbušnjaci, izdržaji, kao i sve vežbe koje vrše dodatni pritisak na mišiće stomaka i opterećuju donja leđa. Nakon tri meseca od porođaja možete početi s nešto intenzivnijim treningom, ali morate imati na umu da se  telo i dalje oporavlja i da ga ne dovodite u stanje prevelikog zamora.

Nega kose i kože nakon porođaja

Hormonski disbalans tokom trudnoće ostavlja posledice na kožu i kosu, te se njihov kvalitet može pogoršati i ostati u takvom stanju nakon porođaja. Jedna od pojava koja se dešava nakon porođaja jeste slabljenje i opadanje kose, ali ovo ne treba da vas plaši – reč je o trenutnom stanju. Zato se u ovom periodu okrenite kokosovom ulju, prirodnim maskama za obnovu dlake i drugim načinima koji obezbeđuju da nega vaše kose bude potpuno prirodna. 

Kada je reč o koži, osim lica, promene ćete primetiti i na telu i to u vidu strija i celulita, koji su reakcija tela na variranje kilaže. Što se lica tiče, možete se oprediliti za dermatološki tretman koji će zasigurno imati i terapeutsko dejstvo, a kada su strije i celulit u pitanju dajte svom telu vremena, i ne trošite novac na silne proizvode za uklanjanje istih.

Dolazak prinove u velikoj meri promeniće sve vaše životne navike i prerasporediti vaše fokuse. Zato polako na spisak novih aktivnosti dodajte i oporavak tela nakon porođaja i uplovite sigurnim koracima u svet majčinstva.

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA