Kako ojačati imunitet prirodnim putem

Da li vam se čini da zakačite svaki virus koji naiđe? Želite da ojačate imunitet prirodnim putem? 

imunitet

Svi smo svesni koliko je imunitet važan za naš organizam ‒ naš imuni sistem je štit koji odbija viruse i zaraze i brine se o tome da telo funkcioniše tačno onako kako treba.

Međutim, ne dajte se prevariti, to ne znači da nijedan mikroorganizam ne dospeva u naš organizam. Naprotiv, brojne bakterije uspeju da pronađu svoj put unutar našeg sistema. Poenta je da kada naš imuni sistem funkcioniše kako valja, mi to i ne primećujemo, jer su uljezi uništeni u kratkom roku. No, kada se desi da sistem zakaže, a mikroorganizmi uzmu maha, nastupa bolest.

Budimo iskreni, većina nas se tek u takvim situacijama seti svog imuniteta. Ipak, onda kada smo se već razboleli za jačanje je kasno. Zato se valja pozabaviti načinima prevencije, odnosno jačanja imuniteta pre nego što do bolesti dođe. Bilo da je u pitanju samo laka prehlada ili jača upala, jak imuni sistem znači i jak organizam koji se može izboriti sa svim stranim organizmima koji mu prete.

Ukoliko biste želeli da pripremite svoj organizam za borbu protiv virusa, a niste znali kako, ostanite uz nas. Evo kako ojačati imunitet prirodnim putem sa samo par korisnih saveta.

Pre svega, vodite zdrav život

U redu, ovo ste očekivali, zar ne? Nismo ni prvi ni poslednji koji će vam dati ovaj savet. Ipak, to što ste ga čuli hiljadu puta zaista ima osnove ‒ način života umnogome utiče na imunitet.

Imuni sistem se ne zove tako bez ikakvog razloga, on zaista jeste sistem raznih organa, ali i svih drugih manjih sistema koji čine jedan organizam. Zbog toga je važno voditi računa o organizmu kao o jednoj velikoj celini kako bi se uspostavio balans između svih manjih delova i činitelja.

Dobro, to je istina, ali je i dalje malo uopšteno. Ipak, nas zanima konkretno šta je dobro za imunitet i kako ga ojačati. Šta u suštini sve podrazumeva pojam zdrav način života?

Pa, za početak, potrudite se da izbacite loše navike i poroke, ukoliko ih imate. Cigarete i alkohol, koliko se god naivnim činili, mogu oštetiti organizam, pa samim tim i imunitet čak i u slučaju da ne preterujete u njihovom korišćenju.

Isto tako, potrudite se da je sve što unosite u svoj organizam, ali i u svoju životnu okolinu prirodno, čisto i zdravo. Jačanje imuniteta je proces i svaka sitnica može uticati na njegovo jačanje ili slabljenje, naročito adekvatna higijena. Zdrav život ne odnosi se samo na ono što konzumirate, već i na ono čime se okružujete.

Brinite o svojoj ishrani

Snaga organizma proističe iz ishrane. Sve su nas bake učile da snaga na usta ulazi, i to jeste zaista tačno. Pravilna ishrana je deo zdravog načina života, i to verovatno onaj najvažniji. Ipak, ona je ujedno i prvo na šta zaboravimo kad smo zdravi.

Jak imuni sistem zavisi od redovne i pravilne ishrane, tako da je najbolje da odmah zaboravite na onu rigoroznu dijetu o kojoj su vam pričali. Onda kada je organizam neuhranjen ili kada nije redovno hranjen, svaki njegov deo trpi, a ponajviše, čini se, ispašta imunitet. Kada padne imunitet, organizam lakše podleže infekcijama, a to je ono što svi želimo da izbegnemo.

Pojedina istraživanja su otkrila da nedostatak pojedinih nutrijenata direktno dovodi do pada imuniteta kod životinja, a naučnici smatraju da je ovaj zaključak primenljiv i na ljude. Stoga, umesto da vam kažemo ono što svi uvek kažu ‒ a to je jedite više voća i povrća ‒ mi ćemo vas savetovati da pre svega obratite pažnju na sledeće nutrijente:

  • cink
  • selen
  • gvožđe
  • bakar
  • folna kiselina
  • vitamini A, B6, C i E.

Najsigurniji način da svom organizmu obezbedite dovoljno svega navedenog jeste da vam ishrana bude balansirana i da uključuje što više raznovrsnih namirnica. Pored voća i povrća, koji su standardne kvalitetne namirnice, i integralne žitarice i proteini mogu pomoći vašem organizmu da se bori protiv štetnih mikoorganizama.

Da li treba da naglasimo da previše šećera, masti i industrijske hrane može biti štetno za vaš organizam? Razlog je jednostavan ‒ elementi ovih namirnica ne pomažu u stvaranju jakih belih krvnih zrnaca, pa samim tim mogu samo odmoći vašem imunom sistemu.

Za razliku od njih, saveznike vašeg imuniteta možete naći u različitoj hrani i bilju koje možda niste očekivali, kao što su:

  • beli luk
  • pečurke
  • ehinacea
  • đumbir
  • ženšen
  • zova
  • astragalus
  • smirna
  • origano i drugi.

A šta je sa suplementima?

Mora da ste svi već čuli za raznorazne dodatke ishrani. Na tržištu se može naći paleta različitih suplemenata u vidu pilula ili praškova koji vam obećavaju da će upotpuniti vašu ishranu.

S jedne strane, pojedini suplementi mogu imati svojih dobrih strana. Ukoliko ne možete sebi da priuštite dovoljno raznoliku ishranu, ili za tako nešto jednostavno nemate vremena, pojedini dodaci mogu biti daleko lakši način da se postarate da vaše telo dobije sve što mu je neophodno.

Ipak, nikako nemojte uzimati ove proizvode na svoju ruku. Ma koliko reklame obećavale čuda, imajte na umu da neće svi suplementi imati povoljan uticaj na vaš organizam i imunitet. Ovo je pre svega tačno zbog toga što imunitet ne čini jedan tip organa ili krvnih ćelija ‒ imuni sistem čini splet organa i sistema, a nijedan suplement ne može ojačati sve njih odjednom. Ne samo to, već se često može desiti da usput neki deo i oslabi.

Zbog svega navedenog, pre nego što se odlučite na ovakav korak, obavezno se posavetujte sa svojim lekarom i zajedno odaberite pravi suplement. Mi vam svakako više preporučujemo prirodan pristup, ma koliko zahtevnije delovao. Prirodni nutrijenti bezbedni su utoliko što nisu štetni, čak i onda kada su dobri samo za jedan deo vašeg imunog sistema.

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA