Da nam decu ne bi jeli skakavci - RODITELjI - Moj pedijatar
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
No Result
View All Result

Da nam decu ne bi jeli skakavci – RODITELjI

22/10/2016
in Vesti
0

Roditelji, okruženje, škola.
To su tri glavna faktora koja od deteta prave ono što jeste.

učenje

ŠKOLSKI UZRAST

Ne mešajte se učiteljima u posao. Tačno je da vi najbolje poznajete svoje dete, ali ne znate posao učitelja bolje od njih. Tačka. Čak i ako se vama iz bilo kog razloga ne dopada učitelj, to ne znači da ta osoba ne radi svoj posao kako treba. Sarađujte sa učiteljima. Ne tražite specijalan tretman za svoje dete. Sva su deca „specijalna“. Ukoliko uočite neki ozbiljan problem, porazgovarajte nasamo s učiteljem i, ako treba, pedagogom ili psihologom u školi. Nećete da rastete u očima svog deteta ako kod kuće pričate da bolje od učitelja znate i srpski i matematiku. Vi ste u očima svog deteta već veliki iz nekih drugih razloga. Važno je da i učitelj bude „veliki“. Ne zbog učitelja, već zbog deteta. Ne omalovažavajte pred decom one koji ih uče. To nije dobro zbog dece. Važno je da to razumete.

Proverite sa detetom da li mu posle škole više odgovora da obaveze (domaće zadatke, učenje, čitanje lektire, završavanje nekog rada koji nije završilo u školi i slično) obavi čim dođe iz škole, ili nakon što se odmori nekoliko sati. Tu nema pravila. Deca se razlikuju. Dozvolite mu da odabere mesto koje njemu odgovara za učenje. Ni tu nema pravila. Neko voli u miru i tišini svoje sobe, za svojim radnim stolom; nekome više odgovara za trpezarijskim stolom, dok se okolo nešto dešava.

Domaći zadatak je zadatak po meri deteta. To nije zadatak za vas. Ne mislite valjda stvarno da mi ne razlikujemo literarni sastav, crtež ili napravljeni predmet koji je uradilo dete, od onog koji ste uradili vi umesto deteta? Verujte da znamo svaki put. Čemu onda to? Ima dece kojoj ne treba skoro nikakva pomoć. Ima dece kojoj je pomoć potrebna. U redu je da pomognete svom detetu, ali kako?

Ako vaše dete treba da napiše sastav, prepriča priču, odgovori na pitanje, potraži informacije u tekstu, reši zadatke, ne prihvatajte iz prve odgovor „ja to ne znam“. Recite mu da još jednom pročita ono što je na času pisalo u svesci, ili lekciju iz knjige. Ako treba, porazgovarajte malo sa njim o toj konkretnoj temi. Onda mu recite da uradi zadatak samo, a vi ga na kraju pregledajte. Ako ste uočili greške, recite mu da ima šest grešaka, na primer, pa neka proba samo da ih nađe. One koje ne nađe vi podvucite, pa mu recite da proba da ih ispravi. Ako u tome ne bude sasvim uspešno, neka opet iščita lekciju i ono iz školske sveske. Ako i dalje ne ide, pokušajte da mu objasnite, a ne da uradite umesto njega, pa neka ponovo proba samo. U pecanju se to zove zamaranje. I neće svaki put biti tako. Ukapiraće dete uskoro da mu se ne isplati da se izvlači, jer vi nećete napisati zadatak umesto njega. Ukapiraće i da mu ovakva procedura oduzima mnogo vremena, pa će početi malo više da se trudi i da sa boljom koncentracijom radi taj domaći, ali i da pažljivije prati nastavu. Potrajaće neko vreme u početku, a onda će se dete osamostaliti. I ne sedite pored njega s gumicom u ruci dok radi domaći. Obavite svoje, pa se sklonite od stola. Ne skačite za svaku grešku. Greške su sastavni deo učenja.

Dalje, to što je vaše dete kod kuće mirno kao bubica nije nikakav argument kada vam u školi kažu da vam je dete preterano nemirno, čak i agresivno. To je česta pojava. Ne lažu vas u školi. Važi i obratno – vi znate da vam je dete nemirno kao buva, a u školi ga hvale kao izuzetno mirno. Opet, ne lažu vas u školi.

Vanškolske aktivnosti jesu važne, ali imajte meru!
Prvo, birajte ih prema interesovanju deteta, a ne prema svojim interesovanjima ili trendovima. Dete ne treba da ide i na sport, i na jezike, i u školice ovog i onog, na sva takmičenja i još na poneki kurs. Vi možda mislite da je u njegovom interesu da mu vreme bude stalno ispunjeno organizovanim aktivnostima, na koje ćete ga po čitav dan razvoziti, ali grešite. Dete mora da ima slobodno vreme. Mora da bude dete, a ne programirana mašina. U redu je i da mu je ponekad dosadno. Ako mu je dovoljno često i dovoljno dugo dosadno, moraće da se potrudi da i samo nešto osmisli. Najdragocenija mu je spontana igra s drugarima, po mogućstvu napolju. Neka se penje na drvo, neka skače sa stepenika, neka izmisli neku igru s loptom, neka imitiraju u tom trenutku popularne dečje junake. Pustite ih malo na miru.

Strana 3 od 4
Prethodna1234Sledeća
Tagovi: decaroditeljiškolavaspitanje
ShareTweetSendSendShare
0

Komentari 0

Ostavi komentar

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Povezani članci

koliko igračaka

Pedagog objasnio koliko igačaka treba da ima dete

08/05/2025
alergijski rinitis

Alergijski rinitis – drugačiji pristup

07/05/2025
ćutanje

Ako dete kažnjavate ćutanjem, znajte da je to jedna od najbolnijih kazni

06/05/2025
tuzno dete

Iz psihološke ordinacije: Važno je i da roditelji „poprave“ sebe

05/05/2025
Prikaži još

Vesti

Mikroplastika u žvakama

Od­lo­žen za­vr­šni is­pit za osma­ke

Produžetak školske godine: Od pet dana u osnovnim školama, do 25 u gimnazijama

Alimentacioni fond dobro rešenje, pomaže ženama da ostvare svoje pravo

Rutina nege za mame – put ka osveženju i unutrašnjoj harmoniji

Instagram

Moj pedijatar

Copyright © 2023.
Moj Pedijatar

ODRICANJE ODGOVORNOSTI
Materijal koji je preuzet s interneta smatra se javno dostupnim, ukoliko nije drugačije navedeno. U slučaju da postoji problem ili greška u vezi s autorskim pravima na određeni materijal, povreda autorskih prava je učinjena nenamerno. Nakon predstavljanja dokaza o autorskim pravima, sporni materijal će odmah biti uklonjen sa sajta.

  • O nama
  • Marketing
  • Politika poslovanja
  • Kontakt

Pratite nas na društvenim mrežama

No Result
View All Result
  • Početna strana
  • Beba
  • Dete
  • Porodica
  • Ishrana
  • Pedijatar
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
  • Najnovija pitanja
  • Pretraga pitanja i odgovora