Dr Ranko Rajović: Zašto deca imaju odbojnost prema školi
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
No Result
View All Result

Dr Ranko Rajović: Zašto deca imaju odbojnost prema školi

22/10/2024
in Škola
0

Ranko Rajović je govorio o tome kako deca razvijaju odbrambeni mehanizam protiv škole i učenju na skoro nesvesnom nivou, ali i koju grešku smo napravili te nam deca imaju odbojnost prema školi još u najranijem periodu.

Foto: Freepik

Poznati dr Ranko Rajović, autor NTC programa (Nikola Tesla Centar), šef Katedre za obrazovne neuro-nauke na Pedagoškom fakultetu u Kopru, specijalista interne medicine i magistar neurofiziologije, koristi svaku priliku da osvesti odrasle o tome da se deca najbolje razvijaju kroz igru.

Ovog puta je govorio o tome da sve više dece već u nižim razredima osnovne škole počinje da gubi interesovanje za učenje, a mnogi od njih čak razviju i otpor prema školi. Dr Ranko Rajović tvrdi da razlog za to leži u načinu na koji se odvija nastava i kako se razvija detetov mozak. Na svom Instagram profilu je podelio snimak u kom objašnjava zašto deca u prvom razredu vole školu, a u trećem više ne.

On je još jednom podsetio kako nedostatak igre i pokreta utiče na dečje sposobnosti i šta roditelji i učitelji mogu da urade kako bi se ovaj problem rešio.

„Ne može dete biti krivo. Uče napamet. Prve velike lekcije, definicije, pesmice koje uče napamet kreću do trećeg razreda. Oni to nauče, dođu u školu i šta osete? Lupanje srca, znoje se dlanovi, lupaju arterije na vratu. A mozak je organ za preživljavane. Šta mozak onda govori detetu? Pa beži, spašavaj se“, navodi Ranko, pa dodaje:

„Gde da beži? Pa oni mali ispod klupa, veliki u WC, a najveći beže iz škole. I mi ako to znamo, mi moramo da shvatimo da smo negde pogrešili. Jer učenje napamet je greška. Čak i sada po najnovijim istraživanjima iz neuronauka – to je greška“, zaključuje on.

Ranko često govori o tome da deca ne treba da uče za ocenu, nego za znanje koje je trajno i primenjivo, i da je za svaku ozbiljnu državu cilj funkcionalno znanje, od kojeg zavisi budućnost.

„Učenje napamet je potpuno besmisleno, ubija kreativnost. Decu moramo učiti da misle. Okruženje se promenilo, a metode su ostale iste. Ključno je uraditi metode koje liče na igru. Potrebne su korenite promene i u vrtićima, i u školama. Zabranio bih učenje napamet. Potrebna su nam produktivna deca, koja će sutra znati da izleče nekoga“, istakao je Rajović jednom prilikom.

On je podvukao i to da je kapacitet za učenje neograničen kada se uči kroz igru.

„Škola u kojoj se deca igraju je najbolja. Deca se smeju, misle da se igraju, a zapravo uče. Nije primaran odgovor, već razmišljanje bez stresa“.

Ranko je tokom tribine u jednoj osnovnoj školi ispričao da je u saradnji sa Ministarstvom prosvete Republike Srbije odrađen pilot projekat NTC sistema učenja, koji se već odavno predaje u Sloveniji.

“Bilo je uključeno 100 učitelja i oni potpuno prelaze na NTC obuku koja je bila cele školske godine. Poenta je da od tih učitelja napravimo NTC učitelje, da oni daje predaju. To sa školama u Srbiji je krenulo i polako ide, sa vrtićama je to još u fazi pilot projekta. Videćemo šta će biti. Mora da se spusti ta vrsta rane stimulacije, da već od treće godine krećemo, a ne da čekamo kada krenu u školu. NTC je zapravo program neuro nauke u vaspitanju i obrazovanju od rođenja, pa do dvanaeste godine, dok se mozak povezuje. Što se mene tiče, to možemo da radimo u školama, ali prava mera bi bila da to rade i roditelji i vrtići i škole, da se za to izborimo. Zašto? Od deset najtraženijih zanimanja danas devet nije postojalo pre pet godina. Mi spremamo decu za zanimanja koja ne postoje. I šta je onda svrha obrazovnog sistema – da učimo decu da misle ili da znaju napamet? Naravno, pa da misle. Hajde onda da pokrenemo programe koji će aktivirati misaone procese, a ne da se uči napamet. Moramo osposobili učitelje da koriste nove alate, nove tehnike da bi učenje ličilo na igru”, naglasio je Ranko.

Nova

Tagovi: dr Ranko Rajovicodbojnostprirodaškola
ShareTweetSendSendShare
0

Komentari 0

Ostavi komentar

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Povezani članci

govor

Govor i jezik najsavršenije i najsloženije čovekove sposobnosti

16/06/2025
sisanje palca

Istureni zubi zbog sisanja palca

16/06/2025
spf seba med

„Mama vidi razliku“

12/06/2025
strah od stomatologa

Koje su to najčešće greške koje roditelji prave, pa njihova deca razviju strah od odlaska kod zubara

12/06/2025
Prikaži još

Vesti

Becutan Talks: Svesno, a ne savršeno roditeljstvo

Istraživanje: Kakav uticaj na zdravlje ima kisela voda

Dečji psihijatar dr Grujičić: Dolaze roditelji i kažu mi, doktore, on ne ispušta telefon. I onda, ja izađem u čekaonicu gde sede mama i ćerka i obe na telefonima

05.jun – Svetski dan zaštite životne sredine

Istraživanje: Šta su deca pretraživala i gledala na mreži ove godine

Instagram

Moj pedijatar

Copyright © 2023.
Moj Pedijatar

ODRICANJE ODGOVORNOSTI
Materijal koji je preuzet s interneta smatra se javno dostupnim, ukoliko nije drugačije navedeno. U slučaju da postoji problem ili greška u vezi s autorskim pravima na određeni materijal, povreda autorskih prava je učinjena nenamerno. Nakon predstavljanja dokaza o autorskim pravima, sporni materijal će odmah biti uklonjen sa sajta.

  • O nama
  • Marketing
  • Politika poslovanja
  • Kontakt

Pratite nas na društvenim mrežama

No Result
View All Result
  • Početna strana
  • Beba
  • Dete
  • Porodica
  • Ishrana
  • Pedijatar
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
  • Najnovija pitanja
  • Pretraga pitanja i odgovora