Šta je to mentalna aritmetika za decu i zašto je neophodna?
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
No Result
View All Result

Šta je to mentalna aritmetika za decu i zašto je neophodna?

08/11/2022
in Školarci
0

Savremenoj deci, svakodnevno suočenoj sa ogromnim protokom informacija na Internetu, prilično je teško da se koncentrišu na časove i domaće zadatke

anksioznost

Foto: Canva

Foto: Canva

Čak i ako vam se čini da su vam deca ista kao što ste bili u detinjstvu, to nije sasvim tačno. Predstavnici takozvane generacije alfa rođeni su u eri javnog interneta i pametnih telefona. Kao rezultat toga, bolje su upućeni u tehnologiju, nadmašuju svoje roditelje u sposobnosti brzog traženja informacija i lakše se prilagođavaju promenama u svetu oko sebe.

Ukratko, mentalna matematika (ponekad se tako naziva popularna tehnika) stvorena je za harmoničan i sveobuhvatan razvoj intelekta.
Međutim, svaka medalja ima lošu stranu. Prema naučnicima, deca koja provode mnogo sati dnevno sa telefonom u rukama (po pravilu je reč o rođenima posle 2010. godine) imaju poteškoće u koncentraciji, lošije savladavaju egzaktne nauke, često su rasejana i teško se udubljuju u izučavanje školskih predmeta.

Naučnici su razvili posebnu tehniku koja pomaže da se poboljša učinak dece u školi i zainteresuje ih za proučavanje tačnih nauka. Radi se o mentalnoj aritmetici. Ukratko, mentalna matematika (ponekad se tako naziva popularna tehnika) stvorena je za harmoničan i sveobuhvatan razvoj intelekta.

Uzrast dece
Stručnjaci smatraju da je najbolje doba za početak mentalne aritmetike između 4 i 16 godina. Da, raspon je prilično velik, ali upravo u ovom uzrastu učenici najbolje uče nove informacije. Međutim, ovde nema strogih ograničenja, tako da ljudi i stariji mogu da počnu ako žele – čak i stariji. Tehnika će im biti korisna kako bi se sprečila i usporila kognitivna oštećenja (na primer, oštećenje pamćenja).
Zahvaljujući njoj, ljudi uče da računaju u svom umu. U radu sa učenicima koriste se abakusi i sorobani – posebne table za brojanje. Strogo govoreći, nema razlike između njih. Ovo je isti uređaj, koji se u Japanu naziva soroban, au drugim zemljama sveta – abakus.

Kako se sprovodi mentalna aritmetika
Učenje brojanja u umu – Ovakvi časovi se zasnivaju na vizuelizaciji mentalne mape, kada se glavne misli i ključne reči prenose pomoću šematskih slika.

Upotreba mehaničkih računa – Računi se koriste za rešavanje aritmetičkih zadataka, uključujući i složene. Takve vežbe razvijaju finu motoriku i vizuelnu memoriju.

Vežbe logičkog mišljenja – Nastavnici koriste jednostavne igre i magične trikove kako bi pomogli učenicima da razviju veštinu brojanja i samostalno grade logičke lance u toku učenja matematike.

Razvijanje koncentracije i pažnje – Ova veština se trenira tokom upotrebe svih navedenih tehnika. Vremenom to postaje automatski za dete.

Šta daje mentalna aritmetika: prednosti tehnike
Zahvaljujući redovnoj nastavi, učenici postaju jači ne samo u matematici i drugim egzaktnim naukama. Vremenom, oni i njihovi roditelji vide i druge pozitivne promene:

  • Razvoj pamćenja. U toku nastave, pamćenje se stalno obučava i poboljšava se veština pamćenja novih informacija.
  • Razvoj finih motoričkih veština. Ovo se olakšava radom sa računima abakusa.
    Povećanje akademskog učinka. Časovi mentalne aritmetike olakšavaju savladavanje školskog programa – to se odnosi na sve predmete, pa i na humanističke.
  • Formiranje interesovanja za učenje. Umesto dosadnih stubastih proračuna i nabijanja materijala, deca se uče da grade logičke lance i primenjuju razumljive šeme koje stvaraju interesovanje za sticanje novih znanja.
  • Razvijanje veštine brojanja bez kalkulatora. Ova veština će pomoći detetu da reši složene probleme na časovima matematike i dalje.
  • Razvoj koncentracije. Učenici se bolje koncentrišu, postaju manje rasejani i ne ometaju ih spoljašnji stimulansi.
  • Sposobnost da se duboko udubi u proučavanje predmeta. Tehnika razvija naviku da se detaljno razume tema koja se proučava.
  • Razvijanje veština obavljanja više zadataka. Veoma korisna veština koja će vam dobro doći ne samo u školi, već i kasnije u odraslom dobu.
  • Sposobnost da završite ono što ste započeli. Na časovima mentalne aritmetike, nastavnici pomažu učenicima da razviju tako važan kvalitet kao što je odlučnost.
  • Razvoj vizuelno-prostornog mišljenja. Pomaže u primeni nestandardnih pristupa u rešavanju složenih problema.

Novosti

Tagovi: decamentalna aritmetikarešavanjeučenje
ShareTweetSendSendShare
0

Komentari 0

Ostavi komentar

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Povezani članci

roditeljstvo

Prva godina roditeljstva u brojevima: 3300 pelena, 6689 fotografija….

17/06/2025
Urasla dlaka, čir kože i urasli nokat – isto rešenje za sve probleme

Urasla dlaka, čir kože i urasli nokat – isto rešenje za sve probleme

17/06/2025
govor

Govor i jezik najsavršenije i najsloženije čovekove sposobnosti

16/06/2025
sisanje palca

Istureni zubi zbog sisanja palca

16/06/2025
Prikaži još

Vesti

Becutan Talks: Svesno, a ne savršeno roditeljstvo

Istraživanje: Kakav uticaj na zdravlje ima kisela voda

Dečji psihijatar dr Grujičić: Dolaze roditelji i kažu mi, doktore, on ne ispušta telefon. I onda, ja izađem u čekaonicu gde sede mama i ćerka i obe na telefonima

05.jun – Svetski dan zaštite životne sredine

Istraživanje: Šta su deca pretraživala i gledala na mreži ove godine

Instagram

Moj pedijatar

Copyright © 2023.
Moj Pedijatar

ODRICANJE ODGOVORNOSTI
Materijal koji je preuzet s interneta smatra se javno dostupnim, ukoliko nije drugačije navedeno. U slučaju da postoji problem ili greška u vezi s autorskim pravima na određeni materijal, povreda autorskih prava je učinjena nenamerno. Nakon predstavljanja dokaza o autorskim pravima, sporni materijal će odmah biti uklonjen sa sajta.

  • O nama
  • Marketing
  • Politika poslovanja
  • Kontakt

Pratite nas na društvenim mrežama

No Result
View All Result
  • Početna strana
  • Beba
  • Dete
  • Porodica
  • Ishrana
  • Pedijatar
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
  • Najnovija pitanja
  • Pretraga pitanja i odgovora