Zdrava užina in ili out

Školarci su izuzetno osetljivih čula. Tvrdoglavo se opiru svemu što ne izgleda lepo i što ima oštre i jake mirise. Što je neutralnije i slađe, to je đaku draže. Lepo servirana i spremljena užina bi mogla da bude pravi pogodak. Važno je da se iskoristi oštar dečji um i upozna sa pojedinim namirnicama i uticajem hrane na lepši i zdraviji izgled (što, naročito, može da bude važno adolescentima).

A TEK ĐAČKE UŽINE!

Ukoliko razmišljamo o promenama u školskom periodu, trebalo bi da imamo na umu da se radi o uraganski dinamičnom razdoblju, pa bi poslovica: «Tiha reka breg roni» mogla da bude izvor mudrosti za naše ponašanje.

Školarci su izuzetno osetljivih čula. Tvrdoglavo se opiru svemu što ne izgleda lepo i što ima oštre i jake mirise. Što je neutralnije i slađe, to je đaku draže. Lepo servirana i spremljena užina bi mogla da bude pravi pogodak. Važno je da se iskoristi oštar dečji um i upozna sa pojedinim namirnicama i uticajem hrane na lepši i zdraviji izgled (što, naročito, može da bude važno adolescentima).

Mogli biste da se poslužite in/aut (in/out) tablicama namirnica, koje možete da zalepite na frižider, na primer.

IN

  • voće i povrće
  • nemasno meso (piletina, ćuretina, teletina, junetina, riba)
  • jaja – tri do pet puta sedmično
  • integralni hleb i peciva
  • manje masni mlečni proizvodi
  • tofu sir (od soje) i sojina pašteta
  • orašasti plodovi

OUT

  • pržena i masna jela
  • grickalice
  • keks, kolači i slatkiši
  • gazirana pića
Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA