Stručnjaci objasnili zašto restriktivne dijete nisu zdrave nakon porođaja

Tokom trudnoće normalno je da se žena ugoji nekoliko kilograma. Većini u postporođajnom periodu ne odgovara taj višak kilograma, pa često pribegavaju i restriktivnim dijetama.

Foto: Freepik

Međutim, kako tvrde stručnjaci za magazin Women’s Health, to se ne preporučuje, jer žene tako gube energiju koja im je preko potrebna.

Oni su za pomenuti časopis dali i smernice novopečenim mamama kako da se ponašaju nakon porođaja.

Nemojte se pridržavati modernih dijeta

Period nakon porođaja nije pravo vreme za dijetu, jer je mamama tada potrebno najviše energije. Izbacite iz glave ideale o telu pre bebe. Ostavite se toksičnih dijaloga o izgledu i prihvatite da su vam se dogodile fizičke i mentalne promene nakon što ste se porodile, a to je potpuno normalno.

Nemojte da izbegavate određene namirnice

Upuštanje u kalorijski deficit ili restriktivnu dijetu nakon porođaja negativno će uticati na vaš oporavak, mentalno zdravlje i rezerve mleka. Trebalo bi što više raznovrsne hrane da unosite u svoj organizam.

Kuvana hrana – obavezno

Razne supe, potaži, kuvano meso. Ova jela telo lakše apsorbuje i s lakoćom vari. Nisu teška za stomak mame, pa ih lekari najčešće preporučuju.

Neophodan je unos proteina

Proteini su važni za oporavak nakon porođaja. Dobri izvori proteina su jogurt, mleko, nemasna govedina, piletina, ćuretina, riba, jaja, pasulj i orašasti plodovi.

Hidratacija je neophodna

Redovan unos tečnosti, takođe, obezbeđuje lakši oporavak, pa stručnjaci preporučuju redovan unos vode.

Index /b92

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA