Deca biraju pokolone sa TV reklama - Moj pedijatar
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
  • Beba
    • 0-6 m
    • 6-12 m
    • 12-24 m
    • Dojenje
    • Razvojne tabele
  • Dete
    • Mališani
    • Školarci
    • Tinejdžer
    • Sport
    • Razvojne tabele
  • Porodica
    • Roditeljstvo
    • Škola
    • Zimovanje
    • Letovanje
    • Praznici
    • Kreativno / Uradi sam
  • Ishrana
    • Nemlečna hrana
    • Vitamini i minerali
    • Namirnice
    • Recepti
  • Pedijatar
    • Najčešće bolesti
      • Alergije
      • Dečja hirurgija
      • Digestivni trakt
      • Infektivne bolesti
      • Kardiologija
      • Korona virus COVID19
      • Logoped
      • Neurohirurgija
      • ORL
      • Psihologija
      • Respiratorni sistem
      • Stomatologija
      • Ostale bolesti
    • Simptomi
    • Lekovi
    • Vakcine
    • Laboratorija
    • Hitna stanja
    • Zanimljivosti iz medicine
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
    • Postavite pitanje pedijatru
    • Najnovija pitanja
    • Pretraga pitanja i odgovora
No Result
View All Result
Moj pedijatar
No Result
View All Result

Deca biraju pokolone sa TV reklama

12/12/2012
in Vesti
0

Komercijalni televizijski programi najviše utiču na to koje će igračke biti popularne među najmlađima. Plišani zeka, koji na sniženju košta 9.250, pravi hit, jer decu svakodnevno mami sa ekrana

DEČJE televizije, kako se bliži Nova godina, rafalno bombarduju i decu i roditelje „idealnim“ poklonima koje bi Deda Mraz mogao da snese kroz odžak. Sve po zakonu, u reklamnim blokovima ne dužim od 12 minuta, mališani su zatrpani hvalospevima o igračkama – plišanom zeki, „brac“ lutkama, „spajdermenu“, „bej blejdu“…

Od ovolikih reklama o igračkama koje trepću, moraju redovno da se hrane i meškolje se, dok ih deca golicaju, najviše briga imaju roditelji. Jer, u svakoj dečjoj prodavnici upravo su najtraženiji pokloni upravo oni na kojima piše „TV proizvod“. A cene su „prava sitnica“. Tako plišani „milki“ zeka, koji je hit među mališanima širom Evrope i u čiji marketing se ulažu ogromne pare, sa „velikodušnim“ popustom, u Srbiji košta više od 9.250 dinara! Pre sniženja bio je 11.500 dinara. U drugim, bogatijim zemljama je jeftiniji, pa čak i u Engleskoj, gde za zeku treba izdvojiti 38 funti, ili nešto više od 5.000 dinara.

– Kada sam sinove pitala šta će da napišu Deda Mrazu kao novogodišnju želju, stariji je rekao: „Čekaj da vidim na televiziji“. Ništa od igračaka koje ne „iskaču“ iz ekrana nije popularno – žali se Marina Petrović. – Te igračke su bezobrazno skupe, i svako od nas, naravno, ima pravo izbora, pa ne mora da ih kupi. Ali, nervira to što neko, koristeći moju roditeljsku slabost prema dečjim željama, utiče da reklama postane jedino merilo za dobru igračku.

POŠTUJU ZAKON– U POSLEDNjE vreme nismo uočili prekršaje Zakona o oglašavanju na dečjim kanalima, ni na nacionalnim, niti na kablovskim – kaže Goran Karadžić, zamenik predsednika Saveta RRA. – Ukoliko emituju samo reklame dečjih proizvoda, drže se propisanih 12 minuta u sat vremena i svih ostalih propisanih pravila, dečje televizije ne krše zakon.

Možda nije protivzakonito, dodaje, ali je toliko „bombardovanje“ reklamama prava manipulacija decom.

I trgovci potvrđuju da su igračke koje se „vrte“ na televiziji ubedljivo najtraženije. Cena, posebno pred Novu godinu, očigledno ostaje u senci, a u prvom planu su želje najmlađih.

– Najtraženije i najprodavanije igračke u našim radnjama su one iz televizijskih reklama – kažu u „Deksiku“.

– Uz „milki zeku“ ovih dana najčešće se kupuju „spajdermen“, „lala lupsi“, kao i „brac“ lutke sa 3D naočarima. Dobro se prodaju i „bej blejd“ sa arenom, koji se vrti na crtanim filmovima.

Stručnjaci ne poriču da prekomerno reklamiranje dečjih proizvoda jeste svojevrsna manipulacija devojčicama i dečacima, jer oni nemaju moć rasuđivanja poput odraslih osoba. Psiholog Zoran Milivojević smatra da su roditelji ti koji moraju da preseku.

– Deca se smatraju legitimnim potrošačima – objašnjava Milivojević. – Sistem funkcinioniše tako da to što deca vide, to i požele. Na dečjim programima su reklame koje bude želje. Onda deca pritisnu roditelje, a oni žele da usreće decu. Onda deca vide to kod druge dece i to žele i oni, i onda imamo epidemiju potrošnje. Ali, roditelji treba da vide kako to da reše. Ne treba roditeljsku ljubav da poistovećuju sa kupovinom. Ona se pokazuje na druge načine. Proizvođači imaju pravo da se reklamiraju, deca imaju pravo da žele, roditelji su ti koji moraju da postave granicu.

A sve i kada mame i tate odluče da ne pokleknu pred reklamama i da deci objasne da ima i drugih, jeftinijih i zanimljivijih igračaka, „na vezi“ sa Deda Mrazom nekako se obično nađu babe, dede, tetke ili strine, pa police dečjih radnji opet budu poharane, mališani srećni, a trgovci još zadovoljniji.

ShareTweetSendSendShare
0

Komentari 0

Ostavi komentar

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Povezani članci

kaze ne

Sedam situacija kada je neophodno da roditelji kažu deci NE

11/09/2025
Kada je vreme da dete krene samo u školu?

Kada je vreme da dete krene samo u školu?

09/09/2025
pevuši

Šta znači ako vam dete pevuši po kući?

05/09/2025
hodaju bosa

Zašto je važno da deca što više hodaju bosa?

05/09/2025
Prikaži još

Vesti

Rekordan broj stogodišnjaka zabeležen u Japanu

Učite decu dobroti, od toga zavisi svet: Dr Rajović upozorio na mališane bez empatije, mozak im ne radi dobro

Oko 9.000 prvaka nije primilo MMR vakcinu ili su samo delimično vakcinisani

Razvoj motorike kod dece u današnjem digitalnom vremenu

Da li sebi postavljaš previsoke standarde kao mama?

Instagram

Moj pedijatar

Copyright © 2023.
Moj Pedijatar

ODRICANJE ODGOVORNOSTI
Materijal koji je preuzet s interneta smatra se javno dostupnim, ukoliko nije drugačije navedeno. U slučaju da postoji problem ili greška u vezi s autorskim pravima na određeni materijal, povreda autorskih prava je učinjena nenamerno. Nakon predstavljanja dokaza o autorskim pravima, sporni materijal će odmah biti uklonjen sa sajta.

  • O nama
  • Marketing
  • Politika poslovanja
  • Kontakt

Pratite nas na društvenim mrežama

No Result
View All Result
  • Početna strana
  • Beba
  • Dete
  • Porodica
  • Ishrana
  • Pedijatar
  • Video
  • Vesti
  • Pitajte pedijatra
  • Najnovija pitanja
  • Pretraga pitanja i odgovora