Predlog: Broj ocena smanjiti u odnosu na broj časova

Vlada Republike Srbije uputila je Skupštini na razmatranje predlog izmene Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, kojim se predlaže da učenici po polugodištu budu ocenjivani najmanje tri umesto četiri puta.

Foto: Pixabay

Cilj ovog predloga je da se poveća objektivnost u ocenjivanju i zaključivanju ocena.

Iako Forum beogradskih gimnazija podržava predlog za izmenu ovog zakona, oni smatraju da takve izmene ipak ne omogućavaju potpunu objektivnost u pogledu ocenjivanja.

Danas su se zbog toga obratili predstavnicima skupštinskog Odbora za obrazovanje, nauku, tehnološki razvoj i informatičko društvo sa predlogom da se broj obaveznih ocena smanji proporcialno broju časova kako bi ocenjivanje bilo objektivnije.

Po proporcionalnom modelu koji Forum predlaže, nastavnici čiji predmet učenici slušaju do dva puta nedeljno morali bi da ocene učenike najmanje dva puta po polugodištu.

Isto tako, nastavnici čiji predmet učenici slušaju tri puta nedeljno ocenjivali bi učenike tri puta po polugodištu dok bi iz predmeta koje slušaju četiri ili više puta nedeljno učenici bili ocenjivani najmanje četiri puta po polugodištu.

Forum beogradskih gimnazija smatra da se linearnim smanjivanjem obaveznih ocena ne postiže dovoljna objektivnost, te da zakonodavac, prilikom usvajanja izmena, mora voditi računa o broju učenika u odeljenjima, koji neretko prelazi 30, kao i o činjenici da učenici ne mogu ostvariti jednaka postignuća na predmetima koje imaju do dva puta nedeljno kao na predmetima koje slušaju svakog dana.

Tokom prethodnih nekoliko godina, Forum se više puta obraćao nadležnom ministarstvu i javnosti, predlažući smanjenje broja obaveznih ocena po proporcionalnom modelu.

S obzirom da je Vlada danas uputila predlog zakonske izmene Skupštini, Forum beogradskih gimnazija ponovo se obratio nadležnom skupštinskom Odboru sa predlogom da se amandmanima izmeni zakonski predlog, te da umesto linearnog smanjenja ocena, ono bude proporcionalno nedeljnom fondu časova.

Kako navode iz Foruma, proporcionalni model bi značajno doprineo objektivnijem ocenjivanju učenika.

Nova

Podeli:

Komentari

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA