Psihološke činjenice iznova dokazuju da je rano izražavanje emocija jedan od najjačih indikatora mentalnog blagostanja kod dece. Među tim ponašanjima, izdvaja se jedno – pevanje.
Kada dete često spontano pevuši, ono pokazuje svoju unutrašnju radost, osećaj sigurnosti, emocionalne stabilnosti.
Kako kažu dečji psiholozi: „Dete koje peva je srećno dete“.
Ova jednostavna rečenica otkriva mnogo o povezanosti između izražavanje emocija i mentalnog zdravlja u detinjstvu.
Pevanje kao pokazatelj emocionalnog zdravlja
U oblasti dečje psihologije, pevanje se me smatra samo vidom kreativnog izražavanja – to je oblik emocionalne komunikacije. Pevanje stimuliše regije mozga odgovorne za pamćenje, empatiju i emocionalnu regulaciju.
Srećno dete često koristi pevanje kao prirodan način izražavanja radosti, radoznalosti ili uzbuđenja, posebno kada nije u potpunosti razvilo verbalne alate za opisivanje složenih emocija.
Prema istraživanju potkrepljenom psihologijom, objavljenom u časopisu Frontiers in Psychology, učešće u muzičkim aktivnostima – posebno pevanju – poboljšava opšte raspoloženje deteta, jača društvene veze i doprinosi osećaju pripadnosti. Ovo pojačava ideju da deca koja pevaju nisu samo razigrana – ona doživljavaju i pojačavaju pozitivne obrasce mentalnog zdravlja, piše themindsjournal.com.
Za decu je muzika često način da neverbalno izraze svoje emocije i iskustva. U psihološkom smislu, ovo se može posmatrati kao zaštitni faktor koji jača otpornost i smanjuje reakcije na stres.
Zašto je dete koje peva srećno dete
Kada dete peva, naročito kada to radi spontano i bez nečije sugestije da peva, uglavnom to radi u okruženju gde se oseća sigurno i voljeno, što su uslovi koje psiholozi direktno povezuju sa srećom i blagostanjem.
Stručnjaci za razvoj dece takođe prmećuju da je pevanje u vezi sa sigurnom povezanošću, emocionalnom inteligencijom i jakim socijalnim veštinama, a to su sve važni delovi dobrog mentalnog zdravlja.
Ako želite da odgajate srećno dete, dajte sve od sebe da stvorite atmosferu i okruženje u kojem je pevanje dobrodošlo. To ne znači da je detetu potrebno formalno muzičko obrazovanje, već da treba da mu date slobodu da mumlajući pevuši melodije, izmišlja pesme ili prosto peva pesmice koje voli.
Time se ne samo potvrđuje njegovo emocionalno izražavanje, već i jačaju navike važne za mentalno zdravlje.
Komentari 0