Motorni razvoj u drugoj godini

Najveći korak u motornom razvoju detete u drugoj godini života je pojava hoda. Jedan broj dece prohoda pre prvog rođendana, većina  između 12 i 18 meseca, a poneko i kasnije. Uzrast do koga se toleriše pojava samostalnog hoda je 21 mesec.

motorika fl

Foto> Flickr

Pored toga što je roditeljima najvažnije “da dete prohoda”, dobro je da to bude postepeno, savladavanjem svih faza razvoja hoda, najpre hodanjem na širokoj površini oslonca sa podignutim rukama, sa 1-2 koraka pa sedanjem na pod i ponovnim ustajanjem.

Hodanje uz pomoć  guralice, igračke koju dete gura ispred sebe ili tako što gura stolicu po sobi pomaže mu da stekne sigurnost i uvežba ovu složenu motornu aktivnost.

U ovom periodu dete i dalje često i rado puzi ali sada ne samo da bi došlo do nekog cilja već iz potrebe da se provlači ispod stola, stolice i da tu provede neko vreme samo. Ako nameštaj  to ne omogućava dobro je da dete ima tunel za provlačenje (foto   ). Možete da upotrebite veliku kartonsku kutiju ili nešto slično i uživati u ovoj igri sa detetom zajedno.

Da bi se došlo do 7-8 koraka sa spuštenim rukama i manjom površinom oslonca potrebno je nekoliko nedelja ili meseci i jako mnogo pokušaja dok se ne ovlada koordinacijom neophodnom za hodanje u uspravnom položaju.

Nakon navršene godine dete počinje svoje potrebe da izražava glasovno i da reči koje zna ponavlja i često ih koristi.

Sa 13 meseci  se igra sitnim igračkama i  stavlja manju kocku u veću.

Sa 15 meseci manipulacija kašikom omogućava pokušaje samostalnog uzimanja hrane što je još jedan korak koji vodi u svet odraslih. Dete se sada sve češće igra predmetima za svakodnevnu upotrebu ili istovetnim igračkama (kutije, kantice, kolica, stolica, jastuci…). Igračke vrlo često koristi tako što udara jednom o drugu i proizvodi zvuk.

Ovo je period kada igra mora da ima rezultat pa baca loptu i gleda kako se kotrlja ili vuče čarapu dok je ne skine. Roditelji često ne znajući za ovu detetovu potrebu počinju da grde dete jer misle da ono to “radi namerno” i tako postaje “nemoguće”.

Sa 16 meseci uspeva da različite oblike stavi u odgovarajući ram i da povezuje reči i gest ( govoreći “daj” pruža ruku).

U 17. mesecu dete pokušava da trči u krug što je još jedan važan korak u sazrevanju deteta i nikako ga ne treba sprečavati u tome.  Važno je obezbediti dovoljno slobodnog prostora za to i skloniti sve u šta dete može da udari dok ovo radi.

Sa navršenih 18 meseci može da poređa 5 kocki po vertikali  i govori “mama daj”

Podeli:

Komentari

  1. Petrović Bojana imam bukvalno identicnu situaciju s tim sto je moj sin mladji pa trenutno prolazimo kroz tu fazu i jako brinemo. Zamolio bih te da mi kazes kakva je sada situacija, jel sve ok sa sincicem? Jel sve ok sada? Hvala unapred.

    Odgovori na komentar
  2. Poštovani, ćerkicu od 20 meseci stalno trči. Ona nije puzala, ali je na vreme počela samostalno da sedi, ima potrebu da se penje, sve otprilike karakteristike za svoj uzrast radi. Priča, razlikuje boje, malo od velikog, slaže kockice, slikovnica lista, penje se i silazi uz našu pomoć niz stepenice ali mi imamo problem jer je ona stalno u nekoj žurbi. Od skora stabilno cucne i ustane, krene lepo da hoda a onda počne da trči i pada. Nema još uvek predstavu da postavi ruke prilikom pada i da smanji brzinu kretanja. Jako je aktivna, ceo dan peva i trči. Ja sam zabrinuta jer prilikom pada u tom trku redovno udara glavicu. A svi sugerišu da je vreme da je “pustim” jer drugačije neće naučiti. Bolje se.snalazi napolju, za nijansu je sporija nego u kući, samostalno napravi i do 20 koraka ali opet ta brzina,trk ili nagli okret i ona pada. Koristimo i one povodnike, sa njima tek leti ali ima veću sigurnost… sta nam je činiti?

    Odgovori na komentar
Strana 7 od 7<<<34567

Ostavite komentar (Vaša mail adresa neće biti objavljena)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Molimo Vas za pitanja pedijatru umesto Komentara koristite našu kontakt formu PITAJTE PEDIJATRA