Saveti nutricioniste: Zašto prolećni zeleniš treba da je na vašem tanjiru

Proleće je vreme buđenja, budi se priroda, budimo se i mi, postajemo produktivniji i veseliji. Vrlo često, danas, sa prolećem dolazi i takozvani „prolećni umor“, koji je najviše posledica jednolične i teške ishrane i mnogih teških ostataka ovakve ishrane sa kojima se naš organizam bori.

Foto: Pixabay

Sa odlaskom snežnog pokrivača, na pijacama nam postaju sve dostupnije namirnice, različitih boja i ukusa, koje svojim bogatim nutritivnim sastavom, ali i antioksidativnim svojstvima pomažu našem organizmu da se detoksikuje od nagomilanih toksičnih materija, ali i predstavljaju pravi izvor zdravlja i energije.

Zelene prolećne nutritivne bombe

Dominaciju nad prolećnim bojama, svakako preuzima zeleno povrće, koje je bogato hlorofilom, koji pomaže u obnavljanju crvenih krvnih zrnaca i hemoglobina. Niske je kalorične vrednosti, pa je pogodno za razne režime ishrane, ne sadrži masti, a bogato je biljnim vlaknima i enzimima koji su neophodni za dobro i kvalitetno varenje. Najranije se sadi, pa i najpre se nalazi sveže ubrano na našim trpezama.

Zelena salata, osnova svakog kvalitetnog obroka

Vekovima unazad je zauzimala važno mesto na trpezama širom sveta, upravo zbog svojih nutritivnih vrednosti ali i prijatnog ukusa. Bogata je Vitaminima A, C, E, B1, B2,B3,B6,mineralima, fosforom, kalcijumom, magnezijumom, gvožđem i bakrom. Odlična je za detoksikaciju organizma, uspostavlja alkalnu ravnotežu u organizmu, pa utiče i na pozitivno raspoloženje i daje energiju.  Važno je da je što svežija, jer je tada i najbogatija vitaminima i mineralima. Ne treba je dugo čuvati, više puta kvasiti niti predugo čuvati. Možete je uvesti u ishranu vašeg deteta nakon sedmog meseca uz poštovanje optimalnog razmaka između dve nove namirnice od po tri dana.

Sremuš ili divlji luk, saveznik u borbi protiv toksina

Ovu namirnicu često zovu ubicom otrova, jer su njene antioksidativne sposobnosti izrazito velike. Tajna ove namirnice leži u njenom osnovnom sastojku alinu koji se pod dejstvom kiseonika pretvara u alicin. Pojačava ombrambene mehanizme organizma i učestvuje u borbi protiv virusa, bakterija i parazita. Ima efikasno dejstvo i na crevne parazite i sprečava infekcije digestivnog trakta. Deluje povoljno na kardiovaskularni sistem i deluje protektivno na nastanak ateroskleroze. Poboljšava memoriju i utiče povoljno na regulaciju krvnog pritiska. Kao i sa belim lukom treba ga postepeno  uvoditi u ishranu dece, jer ume da daje mučnine a kod nekih i da izazove alergijsku reakciju. Zbog jakog ukusa najbolje je da ga u ishranu postepeno uvodite kada dete napunu 10-11 meseci. Sremuš se koristi kao dodatak salatama, namazima, pitama,čorbama i prilozima.

Mladi luk saveznik u borbi protiv alergija

Mladi luk sadrži antioksidans kvercentin, koji deluje kao prirodni antihistaminik i na taj način ublažava sezonske alergije.Reguliše krvni pritisak i smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti. Veoma je hranljiv i bogat vitaminima i mineralima koji pomažu u sprečavanju mnogobrojnih bolesti. Za mladi luk se slobodno može reći da je idealno prolećno povrće, koje je bogato Vitaminima A, K i C i mineralima fosforom, kalijumom i kalcijumom. Bogatstvo karotenoidima ga čine blagotvornim i za vid ali i za kožu. Vašoj bebi ga možete naseckati i postepeno dodavati u obroke nakon 8 meseca.

Pin It


Komentari

Komentarišite ovaj članak

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena.