Rituali pred spavanje koji “rade”

Efikasna rutina spavanja počinje sa zabavnim, opuštajućim ritualima pred spavanje. Mnoge roditelje  pred spavanje hvata nervoza od stalnih, iscrpljujućih istih radnji koje obavljaju svako veče, a mnoga se deca oglušuju o sve što im kažu. Ne mora biti tako.

Foto: Flickr

Potrebno je da  uvedete stalne riutale koji pomažu da se deca opuste i što pre utonu u san.

Tehnologija i dugi radni dani uništili su ono što je bilo  tradicionalno prodično vreme. Ipak, i dalje možete da pronađete načine da kreirate vreme pred spavanje koje će pripremiti dete za noć  koja sledi kaže Jennifer Waldburger, koautor knjige Planeta uspavljivanja  i  Jednostavna rešenja uspavljivanja.
Predstavljamo vam aktivnosti koje pomažu vašoj deci da fokusiraju energiju, smire um, i opuste telo.

Isključite svu elektroniku.
TV, iPads, iPods – svi ovi uređaji stimulišu nervni sistem, dok vi pokušavate da pomognete detetu da se opusti. To je  jedna od najčešćih zamki za roditelje”, kaže Valdburger. “Iako su neki uređaji sada dostupni bez plave svetlosti, za koje je poznato da stimuliše mozak, sami uređaji i dalje imaju suprotan efekat onoga što tražite.”

Odredite pravo vreme za povezivanje.

Gledanje TV-a s vašim detetom može se tretirati kao vezivanje, ali nema interakcije između roditelja i deteta, ističe Valdburger. Ako vaše dete ne oseća da je ispunilo vreme sa vama, može to tražiti tokom noći. Umesto TV-a možete na podu se igrati sa plišanim igračkama ili kockama, razmenjivati ideje…

Vežbajte reći ” laku noć”.
Deca  smatraju da je umirujuće znati da će svet oko njih spavati kada i oni odu na spavanje. Sedite tiho sa svojim detetom na krevet, i recite laku noć raznim stvarima u njegovoj sobi.- plišanom medi, autiću, lopti…

Učite ih  disanju iz stomaka.
Ovaj ritual inspirisan je  joga  vežbama, što je  kultura širom sveta,  vekovima. Vaše dete može imati koristi od toga, kaže Valdburger. “Počnite tako što će vaše dete ležati na leđima u krevetu, i staviti na stomačić neku laganu slikovnicu da vidi kako se podiže i spušta dok diše iz stomaka.

Pozdravite mesec.
Ova počasna joga poza može pomoći deci da se istegnu pre kreveta, omogućavajući im da se lakše opuste. Stojeći neka pruže ruke ka plafonu uz duboko udisanje. Onda neka se saviju da prstićima dotaknu pod i tom prilikom izdahnu. Ponovite nekoliko puta.

Probajte otpuštanje i oslobađanje.
Dete udobno leži na svom krevetu. Treba da zategne različite delove svog tela, a zatim da duboko izdahne i oslobodi sve delove tela.. Počnite sa mišićima glave i vrata i tako redom dok se celo telo ne zategne i opusti.

Pin It


Komentari