Priprema za zimske sportove

Kretanje je najprirodnije stanje za dete, zdrava deca imaju potrebu da na svaka 2,5min spontano promene položaj.

zimski sportovi

Deca do četvrte godine ovladaju svim oblicima kretanja a onda ih na dalje usavršavaju kroz razne aktivnosti.

Najpre uspostave ritmičnost pokreta, zatim dostižu preciznost, uspostave ravnotežu da bi sa 7god pokrete izvodili harmonično. Uporedo se razvija snaga, brzina kao i spretnost i okretnost.Uloga odraslih je da ga ohrabre i pomognu u tome. Boravak u prirodi na planini je prava prilika za to. Saznanje da nešto mogu ojačaće njihovo samopouzdanje i lakše će podneti zahteve koji se pred njih postavljaju. Pohvale odraslih doprineće da se deca osećaju radosno i zadovoljno.

Za izlazak na sneg i bavljenje zimskim sportovima, skijanjem, klizanjem i sankanjem potrebna je sportska oprema, adekvatna odeća i obuća ali i dobra kondicija. Deca koja se aktivno bave nekim sportom mogu bez posebnih priprema da stanu na skije ili obuju klizaljke i prepuste se uživanju. Ostali bi trebalo da se bar nekoliko nedelja pripremaju vežbajući na suvom da ne bi dobili upalu mišića ili se povredili na snegu i ledu.

Da bi bezbedno skijali i klizali potrebna je dobra koordinacija ruku i nogu kako bi se sve vreme održavala ravnoteža tela. Takođe je važno da mišići budu jaki jer pored spuštanja niz padinu potrebno je i dobro penjanje uzbrdo, okretanje i padanje. Ovo su sportovi koji angažuju čitavo telo, zato i priprema uključuje različite vežbe a ne samo one koje simuliraju pokrete koji se izvode na snegu i ledu. Najzastupljenije su vežbe kojima se istežu i jačaju mišići nogu, ruku i leđa ali i za održavanje ravnoteže, kao i za dobru koordinaciju.

  • iz stojećeg položaja naizmenično se savijaju kolena, svako po 10 puta 
  • sa leđima oslonjenim o zid spuštamo se u polučučanj i ostajemo što duže u ovom položaju, ponovimo 3-5 puta 
  • stajanje na jednoj nozi sa zatvorenim očima da bi se poboljšala ravnoteža po 3-5 puta, naizmenično 
  • skakutanje na jednoj nozi, pa na drugoj 2-3 minuta
  • preskakanje štapa obema nogama cik-cak
Pin It


Komentari

Komentarišite ovaj članak

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena.